تلفن همراه

گوشی

November 25, 2015
16:32 چهارشنبه، 4ام آذرماه 1394
کد خبر: 74657

بهترین گوشی‏های هوشمند برای بازی دوستان

کاملا روشن است که حالا تلفن‏های هوشمند جای بازی‏های قابل حمل را گرفته‏اند. با وجود اینکه هنوز نمی‏توان گوشی همراه را جایگزین خوبی برای کامپیوتر یا کنسول‏های بازی دانست اما کیفیت بازی‏ها روی تلفن‏های همراه به شکل مداوم در حال پیشرفت است. تلفن‏های همراه در حال حاضر نسبت به چند سال پیش با تغییرات قابل توجهی در کارآیی و اندازه خود مواجه شده‏اند؛ بنابراین باید یک تقسیم‏بندی بین گوشی‏هایی با سایز کوچک و بزرگ در نظر گرفت. 
 
به‌طور طبیعی، برای گیمر‏ها، صفحه نمایش از اهمیت فوق‏العاده‏ای برخوردار است. به همین خاطر وقتی قرار است بهترین گوشی‏های هوشمند را برای بازی انتخاب کنیم صفحه‏نمایش بزرگ، باتری بزرگ‌تر و مدیریت حرارت بهتر (برای جلوگیری از داغ شدن باتری یا پردازنده) باید جزو اولین اولویت‏ها باشد. به تازگی سایت phonearena به بررسی گوشی‏های هوشمند بازار پرداخته و بهترین گوشی برای بازی را معرفی کرده است. در بررسی این سایت به بازی‏های جدید و کیفیت‏ آنها روی گوشی‏های هوشمند نیز توجه شده است.
 
گوشی‏های آی‌فون اپل به‌طور روشن با آخرین بازی‏های قرار گرفته در اپ استورها سازگار هستند و این بازی‏ها بدون مشکل روی گوشی‏های این شرکت اجرا می‏شوند. اما در مورد سیستم‏عامل اندروید داستان کمی متفاوت است چرا که بسیاری از بازی‏های محبوب موجود در اپ استورها با این سیستم‏عامل هنوز سازگار نیستند و کاربران گوشی‏های اندرویدی نمی‏توانند از این بازی‏ها را به شکل یکسان در گوشی‏های خود استفاده کنند. phonearena معتقد است دلیل این شرایط و تفاوت در اجرای بازی‏ها در گوشی‏ آی‌فون و گوشی‏ با سیستم اندروید این است که اپل در گوشی‏های خود از پردازنده قویA9 استفاده می‏کند، تراشه‏ای که بازی‏ها را بدون مشکل و با کیفیت بالا به نمایش می‏گذارد. با تمام این توضیحات می‌توانید در ادامه با بهترین‏گوشی‏های هوشمند برای گیمر که در سال 2015 معرفی شده‏اند آشنا شوید. 
 
1- Apple iPhone 6s Plus
تراشه: Apple A9
قیمت: 750 دلار
 
آی‌فون 6S Plus با صفحه نمایش بزرگ 5/ 5 اینچی خود می‏تواند هر دوستدار بازی را خوشحال کند. آخرین بازی‏ها و حتی برخی از بازی‏های قدیمی توسط اختراع جدید این شرکت یعنی لمس سه‌بعدی پشتیبانی می‏شود و می‏تواند تجربه متفاوتی از انجام بازی را در اختیار دوستداران دنیای بازی قرار دهد. همچنین تراشه A9 این گوشی عملکرد بسیار قدرتمندی را هنگام انجام بازی در اختیار کاربرانش می‏گذارد. عمر باتری طولانی در کنار پشتیبانی از لوازم جانبی بازی مانند gamepads  می‏تواند بهترین دلیل برای قرار گرفتن آی‌فون 6s Plus در رتبه اول بهترین گوشی برای علاقه‏مندان به انجام بازی باشد.
 
2- Nexus 6P
تراشه: Snapdragon 810
قیمت: 500 دلار
 
رتبه دوم به گوشی Nexus 6P که توسط شرکت هواوی ساخته شده، تعلق گرفته است. گوشی که بدنه آن با کیفیت قابل‌توجهی ساخته شده و صفحه نمایش آن 7/ 5 اینچ است که رنگ‏های شفاف و خیره‏کننده‏ای را به نمایش می‏گذارد. در قلب تپنده این گوشی از تراشه Snapdragon 81 استفاده شده است. پردازشگر گرافیکی آدرنو ۴۳۰، سه گیگابایت حافظه رم، ۳۲ و 128 گیگابایت حافظه داخلی، اندروید ۶ مارشملو، همه و همه باعث شده که  به اعتقاد نویسنده phonearena، Nexus 6P به گوشی ارزشمندی تبدیل شود. همچنین اسپیکرهای قرار گرفته در جلوی این گوشی که صدا را با قدرت قابل توجهی پخش می‏کنند، می‏تواند یکی از بزرگ‌ترین و با اهمیت‏ترین مزیت‏هایی باشد که یک دوستدار بازی به آن توجه می‏کند.
 
3- Samsung Galaxy Note 5
تراشه: Exynos 7 Octa
قیمت: 670 دلار
 
در سومین رتبه بررسی سایت phonearena، یک 7/ 5 اینچی دیگر از شرکت سامسونگ قرار دارد. این گوشی که نسبت به نسل قبلی خود به جای بدنه پلاستیکی یا چرم مصنوعی به پوشش شیشه‏ای گوریلا گلس با فلز مجهز شده پردازنده قوی Exynos 7420 را در خود جای داده است. این پردازنده از لیتوگرافی ۱۴ نانومتری پشتیبانی می‏کند که باعث می‏شود در بخش مصرف بهینه انرژی و تولید گرما، عملکرد به مراتب بهتری ارائه کند. نکته‌ای که برای یک دوستدار بازی که می‌خواهد ساعت‏های طولانی مشغول بازی با گوشی خود باشد، نکته مهمی است. گلکسی نوت ۵ نسبت به گلکسی نوت ۴ از باتری کم‏حجم‏تر با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‏آمپرساعت بهره می‏برد.
 
با این حال به‌دلیل استفاده از پردازنده بهینه‏تر با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری به نظر می‏رسد طول عمر باتری در نوت ۵ با وجود باتری ضعیف‏تر نسبت به نوت ۴، بیشتر یا حداقل هم سطح با نسل قبلی باشد. این گوشی همچنین به قلم s-pen مجهز شده است.این گوشی 4 گیگابایت حافظه رم دارد و حافظه داخلی آن نیز در دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی روانه بازار شده که از درگاهر کارت حافظه خارجی نیز پشتیبانی نمی‏کند. بد نیست بدانید که قیمت گلکسی نوت 5 در مقایسه با Nexus 6P کمی بالاتر است و این درحالی است که از نظر کارآیی و قدرت سخت‏افزاری هر دو گوشی نسبتا شبیه به هم هستند. 
 
4- Motorola Moto X Pure
تراشه: Snapdragon 808
قیمت: 400 دلار
 
این گوشی با قیمت 400 دلار و صفحه نمایش 7/ 5 اینچی خود آنقدر زیبا طراحی شده که کاربران با در دست گرفت ن آن احساس خوبی پیدا خواهند کرد. دلیل اصلی قرار گرفتن این گوشی در لیست برترین گوشی‏های هوشمند برای بازی‏دوستان، تراشه Snapdragon 808 است؛ البته این تراشه به اندازه تراشه سه گوشی پیشین قوی نیست؛ اما می‌تواند بازی‏های مختلف را بدون مشکل و با کیفیت قابل قبولی اجرا کند. برعکس محصولات پیشین موتورولا که تنها به حافظه 32 گیگابایتی مجهز بودند، این گوشی حافظه 64 گیگابایتی دارد که از Micro SD هم پشتیبانی می‏کند. سیستم‌عامل Motorola Moto X Pure نسخه پنجم اندروید یعنی آبنبات‌چوبی است و اگر قیمت یک گوشی برایتان اهمیت دارد و معتاد انجام بازی‏ هم هستید این گوشی می‏تواند بهترین گزینه برای شما باشد.
 
5- Xiaomi Mi Note Pro
تراشه: Snapdragon 810
قیمت:500 دلار
 
اگر می‏خواهید خارج از جریان اصلی بازار گوشی‏های هوشمند بمانید و به دور از رقابت این بازار یک گوشی ویژه برای بازی انتخاب کنید: این گوشی براساس تحقیقات سایت  phonearena گوشی هواوی مدل Mi Note Pro است. این هیولای 7/ 5 اینچی با قیمت 500 دلاری خود از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 810 استفاده می‏کند؛ تراشه‌ای که می‏تواند کیفیت اجرای بازی‏ها رابرای کاربرانشان تضمین کند. در کنار ۸ هسته موجود در این پردازنده، سازنده چینی از رمی ۴ گیگابایتی نیز استفاده کرده است. پردازش گرافیکی توسط Adreno 430 صورت می‏گیرد و حافظه داخلی نیز ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده است. این گوشی با طراحی جالب و براقش به اعتقاد فون آرنا، منبع الهام شرکت سامسونگ در طراحی گوشی‏های جدیدش بوده است. سیستم‌عامل این گوشی اندروید نسخه 4.4.4 است روی آن نیز رابط کاربری مخصوص ژیائومی، موسوم به MIUI 6، نصب شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.