رگولاتوری

November 25, 2015
16:42 چهارشنبه، 4ام آذرماه 1394
کد خبر: 74658

معاون رگولاتوری: مشترکان در برخورد با پیامک‏های تبلیغاتی سریعا شکایت نکنند

معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در اغلب مکانیزم‏های برخورد با موضوعاتی نظیر پیامک‏های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته، حداقل باید یک بار برای مشترکان پیامک ارسال شود. صادق عباسی شاهکوه درباره ارسال پیامک‏های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته به مشترکان تلفن همراه اظهار کرد: پیامک‏های تبلیغاتی بستری برای اطلاع ‏رسانی است اما تماما باید با اختیار کاربر فعال شود؛ همان‌طور که در حال حاضر نیز اپراتورهای موبایل سامانه‏ های پیامکی را برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی پیامک‏های تبلیغاتی در نظر گرفته ‏اند.
 
وی عنوان کرد: اوایل سال جاری دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که براساس آن کار ساماندهی این قبیل پیامک‏ها به وزارت ارشاد سپرده شد؛ البته ما هم از جهت اینکه پیامک‏های تبلیغاتی و انبوه به درخواست مشترک فعال شده باشد، نظارت‏ داریم به این شکل که اگر پیامک‏هایی به ‏رغم میل مشترکان برای آنها ارسال شود قادر خواهند بود با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (CRA.ir) یا تماس با سامانه 195 طرح شکایت کنند.
 
معاون رگولاتوری با بیان اینکه برخی مشترکان در گام اول دریافت این قبیل پیامک‏ها فورا طرح شکایت می‏کنند، گفت: بهتر است پیش از ورود به بحث شکایت از طریق مبادی گفته شده، با اپراتور مربوطه تماس بگیرند و موضوع را به اطلاع آنها برسانند؛ قطعا اپراتورهای موبایل سریعا مشکل مشترکان را حل خواهند کرد.
 
او در پاسخ به این سوال که ارسال‌کنندگان پیامک‏های تبلیغاتی به چه حقی پیام‏هایی را برای مشترکان ارسال می‏کنند بدون اینکه به آنها اطلاع دهند هر پیامک چه هزینه‏ ای به دنبال دارد، گفت: در دستورالعمل در نظر گرفته شده توسط شورای عالی فضای مجازی تمامی این موارد و حتی نحوه برخورد با خاطیان و سوءاستفاده‌کنندگان دیده شده است و در آینده شاهد رفع معضلات آن خواهیم بود. قطعا این قبیل موضوعات باید انعکاس داده شود تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.