تبلت

تلفن همراه

November 26, 2015
12:03 پنجشنبه، 5ام آذرماه 1394
کد خبر: 74691

18 درصد بازار جهانی تبلت‏ها تا سال 2019 در اختیار مایکروسافت

اگر به خاطر داشته باشید مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا در مراسم رونمایی از نسخه نهایی ویندوز 10 از هدف‌گذاری شرکت متبوعش در عرضه بیش از یک میلیارد دستگاه مبتنی بر این سیستم ‏عامل طی سه سال پیش رو سخن گفت، این در حالی است که به‌تازگی موسسه آماری Strategy Analytics نه تنها این امر را قابل دسترس ارزیابی کرده، بلکه معتقد است که مایکروسافت تا سال 2019 بیش از 18 درصد بازار تبلت‏های را هم تسخیر خواهد کرد.
 
هرچند ارزیابی‏ های صورت گرفته طی چند سال اخیر روند نزولی محبوبیت تبلت‌ها را با عرضه گوشی‏های غول ‏پیکر (فبلت‌ها) نشان می‏دهند، با این حال نشانه‏ هایی نیز وجود دارد که شرکت‌های سازنده این محصولات هیچ گاه قصد خالی کردن میدان رقابت را ندارند.شاید اولین اقدام رسمی مایکروسافت را در ورود به عرصه رقابت در بازار تبلت‌ها بتوان عرضه ویندوز 8 دانست که برای اجرا روی این محصولات به شکل قابل‌توجهی بهینه شده بود. در سوی دیگر تبلت‏های ویندوزی موجود در بازار به‌دلیل بهره‏ مندی از سیستم‏ عامل بسیار غنی‏تر نسبت به نمونه‏ های اندرویدی قابلیت‏ های بیشتری را ارائه می‏دهند. البته این امر چندان هم تعجب برانگیز نیست، زیرا تبلت‏های ویندوزی امروزی به راحتی می‏توانند اپلیکیشن‌هایی در سطح کلاس برنامه‏ های کاربردی دسکتاپ اجرا کنند و این همان چیزی است که می‏تواند کسب کارهای کوچک را به سوی خود جذب کند.
 
این موسسه آماری استراتژیک ادعا می‏کند که طی 9 ماه گذشته از سال 2015 روند عرضه تبلت‏های ویندوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 58 درصد رشد داشته، این در حالی است که حتی پیش‏بینی می‏شود با آمدن ویندوز 10 این روند افزایش محبوبیت تبلت‏های ویندوزی ادامه پیدا کند.Strategy Analytics همچنین امیدوار است که تا پایان سال جاری 22 میلیون تبلت ویندوزی دیگر راهی بازار شود که بازهم نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد خواهد داشت.با نگاهی به آینده می‏توان حدس زد که با ترغیب روز افزون کاربران تجاری به استفاده از تبلت‏های ویندوزی، مایکروسافت که اکنون پرچمداران این بازار را در اختیار دارد بتواند در سال‏های آینده نیز به یکه تازی خود ادامه دهد. اگر پیش‏ بینی‏ های Strategy Analytics مبنی بر تسلط تبلت‏های ویندوزی تا سال 2019 بر 18 درصد کل این بازار محقق شود، شاید دور از انتظار نباشد که امپراتوری پلت‌فرم اندروید به روزهای پایانی خود نزدیک شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.