اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 28, 2015
20:18 شنبه، 7ام آذرماه 1394
کد خبر: 74724

حملات سایبری هدفمندانه تر از قبل، مطابق سومین گزارش فصلی پاندا سکیوریتی در سال 2015

مطابق هشدار لابراتوارهای شرکت پاندا سکیوریتی اسپانیا در آخرین گزارش فصلی خود، حملات سایبری در سراسر دنیا نسبت به دوره قبلی با افزایش و پیچیدگی های بسیاری مواجه شده که این موضوع  بسیار نگران کننده است.
 
نماینده انحصاری ضدویروس پاندا در ایران، طی چند سال اخیر، جنگ های سایبری در سراسر دنیا مابین کشورها انجام گرفته و از سوی دیگر، PandaLabs  از رشد علاقه کشورها به مصالحه کردن در مورد مسائل امنیتی و تبادل اطلاعات متقابل خبر داده است.
 
با درنظر گرفتن این موارد، یکی از مهمترین حملاتی که در این دوره صورت گرفته را میتوان حمله ای را که یک تیم هکر انجام داده را در نظر گرفت. این تیم هکر، گروهی است که شماری جاسوس سایبری و ابزارهایی جهت انجام حملات سایبری برای تهدید کشورها را در سراسر دنیا دربر دارد.
 
به گفته لوئیز کورنز، مدیر فنی شرکت امنیتی پاندا، این قضیه که این تیم هکر، ابزارهایی در جهت رمزگشایی گذرواژه سازمان های امنیتی قدرتمند را دربر دارند ، بسیار نگران کننده است.
 
وی افزود این مجرمان نه تنها کاربران، سازمان ها و مراکز دولتی را به کمک سرویس های جاسوسی خود تعقیب می کنند، بلکه محصولات مورد استفاده آنها را نیز مدنظر قرار می دهند.
 
تهدید سیستم ایمیل پنتاگون، نیز جزو اینگونه حملات که در سه ماهه سوم میلادی امسال تحقق یافته میباشد. این تهدید توسط یک برنامه پیچیده و پیشرفته انجام شد که گواهی بر حمایت دولت بود.
 
همچنین FBI  نیز از افزایش علاقه تروریستها به این سازمان (FBI) با هدف کسب استراتژی هایی برای محقق ساختن حملات سایبری علیه ایالت متحده خبر داده است.
 
 
انتشار بیش از 21 میلیون بدافزار جدید در سه ماهه سوم
 
گزارش اخیر سه ماهه ی PandaLabs از انتشار بیش از 21 میلیون بدافزارجدید خبر داده که در واقع به طور متوسط حدود230 هزار آلودگی را  در یک روز را نشان میدهد.
 
با در نظر گرفتن تمام تهدیدات و حملات، حدود  69.15 درصد از بدافزارها را تروجان ها تشکیل می دهند. تروجان ها در این دوره 77.64  درصد قربانی داشته و حدود 11.34 درصد را برخی ویروس های مؤثر در برگرفته اند. همچنین برنامه های ناخواسته یا PUPs را نیز نباید دستکم گرفت که حدود 7.96 درصد از سایر دسته بندی ها را شامل شده اند.
malware1.jpg
بنا بر اعلام لوئیز کرونز، آلوده کردن دستگاهی که به اینترنت متصل می باشد به کمک تروجان ها، به اندازه مخفی
کردن تروجان در فایلهای نصبی آسان است. بعد از انتقال تروجان به دستگاه، تمام اطلاعات آن در معرض خطر جدی قرار می گیرد.
 
رایج ترین روش نفوذ : کنترل دستگاه ها
 
مفهوم Internet Of Things یا همان اینترنت اشیاء، بخش بزرگی از زندگی دیجیتالی را فراگرفته است. علاوه
بر مزیت های فراوان این مفهوم در زندگی، اینترنت اشیاء، ریسک از دست دادن امنیت را نیز به میزان قابل ملاحظه ای
افزایش می دهد.
 
حملات و تهدیدها با به کارگیری اینترنت اشیاء، به کار خود ادامه می دهند و این مفهوم حتی راه را برای اینگونه حملات سایبری سهل کرده است.
جالب است بدانید که شرکت هایی مثل Jeep Cherokee و Land Rover در بیش از 65 هزار اتومبیلی که از سال 2013 فروخته شده قربانی این تهدیدات شده است. این باگ موجود درنرم افزارها به مجرمان این امکان را میداد که درب اتومبیل را باز و بسته کنند!
 
کشور چین دارای بالاترین آمار قربانی سایبری
 
به گزارش PandaLabs بر اساس آمار 32.12 درصدی قربانیان سایبری در سرتاسر جهان، باز هم چین با 45.35 درصد در بالاترین موارد لیست آلودگی ها قرارگرفته است. کشور پرو با 42.89 درصد و ترکیه با 40.99 درصد بعد از چین قرار گرفته اند.
 
در انتهای این لیست، کشور های نروژ با  20.12 درصد، سوئد با  21.33 درصد و ژاپن با  22.75 درصد، کمترین درصد قربانی را در بر داشتند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.