اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 28, 2015
20:27 شنبه، 7ام آذرماه 1394
کد خبر: 74725

آخرین خبر بالاترین آمار نشر خبر در فضای وب کشور را کسب کرد

براساس گزارش سامانه "رصد و تحلیل آنلاین پایشگر" از میان ۶۰۰ سایت خبری، وب سایت روزنامه خراسان (آخرین خبر) با انتشار ۱۵۵۰ خبر در روز در صدر آمار انتشار خبر در فضای وب کشور قرار دارد.
 
لازم به ذکر است اپ آخرین خبر محصول موسسه فرهنگی هنری خراسان است که مطالب آن علاوه بر اپ، در وب سایت روزنامه خراسان به صورت آنلاین منتشر می شود. 
 
این تحقیق پس از یک ماه بررسی و تحلیل حدود یک میلیون خبر درج شده از سوی سایت‌های خبری منتشر شده است.
 
براساس آمار این مرکز ۶۰۰ سایت خبری روز‌های شنبه تا سه‌شنبه بیش از ۳۰ هزار خبر، روز چهارشنبه بیش از ۲۸ هزار خبر، روز پنجشنبه بیش از ۲۰ هزار خبر و روز جمعه بیش از ۱۳ هزار خبر منتشر می‌کند.
 
این تحقیق افزوده در میان ایام هفته، به طور متوسط دوشنبه‌ها بیشترین تعداد خبر، تولید و منتشر می‌شوند و روزهای پنجشنبه و جمعه کم‌خبر‌ترین روزهای هفته هستند.
 
یافته‌های این تحقیق همچنین نشان می‌دهد به طور متوسط ساعت ۱۱ تا ۱۲ نیمروز، پرترافیک‌ترین ساعت خبری و ساعات ۳ تا ۵ نیمه‌شب کم‌خبر‌ترین ساعات شبانه روز هستند.
 
۶۰۰ سایت مورد تحقیق بین ساعات ۱۲ نیمه‌شب تا ۶ صبح زمانی که مردم ایران در خواب هستند، به طور متوسط دو هزار خبر منتشر می‌کنند. 
 
آن‌طور که نتایج این تحقیق نشان می‌دهد سهم ۱۰ رسانه از ۳۰ هزار خبری که در یک شبانه‌روز منتشر می‌شود، حدود ۱۲ هزار خبر است.
 
آخرین خبر (وب سایت روزنامه خراسان)، خبرگزاری‌های فارس، صدا و سیما (واحد مرکزی خبر)، ایرنا، دولت بهار، خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری مهر، باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری ایسنا و مشرق نیوز، ۷ خبرگزاری و سه وب‌سایت خبری این گروه را تشکیل می‌دهند.
 
وب سایت روزنامه خراسان (آخرین خبر) که در صدر آمار انتشار خبر در یک روز قرار دارد (۱۵۵۰ خبر در یک روز) بیشتر به بازنشر خبر‌های دیگر خبرگزاری‌ها می‌پردازد و خبرگزاری‌های فارس، صدا و سیما و ایرنا نیز در صدر جدول بر‌ترین خبرگزاری‌ها از لحاظ تولید و انتشار خبر قرار دارند.
 
کانال آخرین خبر به عنوان پرمخاطب ترین کانال خبری کشور به انتشار اخبار مهم و جذاب در فضای تلگرام می پردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.