امنیت

فناوری اطلاعات

December 1, 2015
11:13 سه شنبه، 10ام آذرماه 1394
کد خبر: 74772

هند در صدر جمعیت بدافزاری جهان

مایکروسافت در گزارش تحلیلی خود به مقایسه نرخ سراسری آلودگی‌ها طی نیمسال دوم 2014 و نیمسال اول 2015 پرداخته است.
 
کمپانی مایکروسافت در گزارش امنیت هوشمند خود به آسیب‌پذیری‌های نرم‌افزاری، کدهای سوء استفاده کننده از این آسیب‌پذیری‌ها، نرم‌افزارهای ناخواسته، خرابکار، نشت‌های امنیتی در نرم‌افزارهای خود و نیز نرم‌افزارهای سایر تولید کنندگان پرداخته است.
 
این گزارش با توجه به تحلیل‌های امنیتی در مورد سال‌های گذشته و با تمرکز بر نیم سال اول 2015 تهیه شده است.
 
این شرکت گفته که اطلاعات این بخش نتیجه دور سنجی داده‌ها از بالغ بر یک میلیارد رایانه در سراسر دنیا به دست آمده است.
 
در این گزارش به نرخ سراسری آلودگی‌ها اشاره می‌شود؛ لذا جدول زیر نشان دهنده موقعیت مکان‌هایی است که بیشترین گزارش تشخیص بدافزارهای رایانه‌ای را توسط محصولات ضد بدافزار مایکروسافت در نیم سال اول 2015 داشته‌اند.
 
 
به طور کلی نرخ‌های تشخیص و آلودگی در نیم سال اول 2015 کمی کاهش یافته است. کشورهای هند، فرانسه، ترکیه، انگلستان، مکزیک و کانادا کمترین افزایش نرخ آلودگی را داشتند. در مجموع نرخ تشخیص و آلودگی در این نیم سال ثابت مانده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.