اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

December 5, 2015
8:10 شنبه، 14ام آذرماه 1394
کد خبر: 74843

عضو کمیسیون بودجه مجلس: بازگشت سهام مخابرات به دولت با وجود امضای 100 نماینده؛ به درخواست سهامدار عمده منتفی است

یک نماینده مجلس از منتفی شدن موضوع بازگشت سهام مخابرات به دولت خبر داد و گفت: همچنین روند واگذاری آلومینیوم المهدی در کمیسیون اصل ۴۴ بررسی می‌شود.
 
غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس فارس درباره آخرین اقدام‌ها در زمینه بازگشت سهام شرکت واگذار شده مخابرات به دولت گفت: با وجود امضای 100 نماینده مجلس برای بازگرداندن سهام کنترلی مخابرات به دولت، اما به درخواست سهامدار عمده و اینکه منافع سهامداران خرد این شرکت در بازار سرمایه به خطر می‌افتد از ارایه این بحث در مجلس خودداری و موضوع بازگشت آن به دولت منتفی شده است.
 
این نماینده مجلس در حالی از منتفی شدن بازگشت سهام مخابرات به دولت سخن گفته است که 4 سال پیش کمیته تحقیق و تفحص مجلس، فرایند واگذاری سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی را دارای اشکال دانسته بود.
 
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخزر در مجلس در ادامه از برخی مشکلات در فرایند واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی نیز سخن گفت و افزود: متاسفانه در فرآیند واگذاری شرکت های اصل چهل و چهاری به بخش خصوصی با وجود تاکید رهبری و نیز مفاد قانونی همواره وجود داشته که پیگیری مجلس در ازای فعالیت‌هایی که تاکنون صورت گرفته را در پی داشته است.
 
وی افزود: در برخی از واگذاری ها این ادعا وجود دارد که قوانین گاهی به درستی در فرایند قیمت گذاری یا تشخیص اهلیت خریدار رعایت نمی‌شود و وجود شبهه و تردید در روند واگذاری منجر به خسارت به ضربه به اعتماد عمومی جامعه شده است.
 
در این زمینه موضوع واگذاری سهام شرکت آلومینیوم المهدی علاوه بر طرح در کمیسیون اصل 44 قانون اساسی بطور انفرادی از طریق برخی نمایندگان مطرح مجلس پیگیری و طرح موضوع شده است.
 
اسد الهی با بیان اینکه مجلس امروز به این نتیجه رسیده که می بایست تصدی گری دولت در اقتصاد کاهش یابد درباره لزوم حمیات از سرمایه گذاری در کشور گفت: طرح قانون برنامه ششم توسعه همچنان از سوی دولت در حال تبیین و نگارش بوده و هنوز به دست مجلس نرسیده است. در این زمینه دولت می بایست با تکمیل چرخه واگذاری ها علاوه بر ارایه چارچوبی منطقی و علمی برای تشخیص اهلیت در روند واگذاری ها ، خصوصی سازی واقعی را برای شرکت ها باقیمانده دولتی رقم بزند.
 
وی بر این باور است که در روند واگذاری ها باید بطور حتم تجدید نظر گردد و ضمن روان سازی فرایند خصوصی سازی در کشور از حراج بیت المال و مانور خصولتی ها در کشور جلوگیری کرد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  با تاکید بر لزوم توجه تصمیم سازان کشور به واقعیت های امروز جامعه عنوان کرد: نمی توان در زمینه قیمت گذاری مواد اولیه صنایع از جمله مجتمع های پتروشمیی  مبنایی را قرار داد که در مقایسه با مبنای قیمت گذاری در کشورهای حاشیه خلیج فارس در تضادباشد.
 
وی افزود: برای حمایت از سرمایه گذاری ها و تبیین چشم انداز منطقی باید دولت در آستانه بودجه بندی و ارایه لایجه بودجه به مجلس ضمن بررسی پیشنهاد ها مبنایی منطقی را برای چارچوب قیمت گذاری ها و در راستای حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور ارایه دهد.
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.