اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 6, 2015
19:45 یکشنبه، 15ام آذرماه 1394
کد خبر: 74869

100 شبکه مخابراتی در 49 کشور جهان مجهز به شبکه LTE-A

مرکز 4G Americas اعلام کرد شبکه مخابراتی LTE-A هم‌اکنون توسط 100 شرکت مخابراتی در 49 کشور جهان مسقر شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نخستین شبکه مخابراتی LTE-Advanced در ژوئن 2013 در کشور کره جنوبی راه‌اندازی شد و مرکز Carrier Aggregation آن را به عنوان کاربردی‌ترین فناوری برای نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی معرفی کرد.

در دسامبر 2014 تعداد شبکه‌های LTE-A در جهان به 33 عدد رسید که تمامی آنها بر مبنای سیستم جامع Carrier Aggregation فعالیت می‌کردند. سیستم Carrier Aggregation به اپراتورهای موبایلی امکان می‌دهد تا بتوانند طیف باندهای مخابراتی را از یکدیگر مجزا کنند تا از این ریق بتوانند طیف گسترده‌تری در اختیار داشته باشند و میزان کارایی و سرعت بارگذاری اینترنتی را افزایش دهند.

«کریس پیِرسون» مدیر مرکز 4G Americas گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم سرانجام همه اپراتورهای جهانی با نوآوری‌های مختلف خود در این فناوری شبکه LTE-A را در اختیار بگیرند. فناوری LTE و نوآوری‌های مرتبط با آن زیرساخت‌های لازم برای توسعه فناوری‌های 5G را فراهم می‌کند».

شبکه مخابراتی LTE-Advanced قرار است با توسعه در فناوری‌های داخلی خود با عنوان LTE-Advanced Pro عرضه شود و سرانجام فناری‌های 5G مبتنی بر آن در اختیار کاربران جهانی قرار بگیرند.

آخرین آمارهای جهانی برای نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی به قرار زیر اعلام شده است:

–        راه‌اندازی 430 شبکه مخابراتی LTE در سراسر جهان

–        راه‌اندازی 100 شبکه مخابراتی LTE-Advanced در سراسر جهان

–        در مجموع 970 میلیون کاربر جهانی تحت پوشش شبکه LTE

–        بیش از 3.6 میلیارد کاربر جهانی تحت پوشش شبکه LTE تا سال 2020

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.