فناوری اطلاعات

December 9, 2015
18:59 چهارشنبه، 18ام آذرماه 1394
کد خبر: 74924

معاون فناوری وزارت ارتباطات: آینده اقتصادی دنیا از ترکیب تمامی علوم با ICT شکل می‌گیرد

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات گفت: بازار اقتصادی آینده نمی‌تواند تنها بر اساس اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری دوام داشته باشد و آینده اقتصادی دنیا از ترکیب همه علوم و فناوری‌ها در کنار فناوری‌های ICT شکل خواهد گرفت.
امیر حسین دوایی ضمن بازدید از دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات، در جلسه شورای آموزشی حضور یافت و با تاکید بر نقش دانشکده در آموزش و تربیت نیروها، به منظور توسعه فناوری و بهره‌برداری از آن برای خلق و توسعه کسب‌و‌کارهای جدید، تحولات دانشکده در این راستا را چشمگیر برشمرد.
 
معاون فناوری وزارت ارتباطات با اشاره به نقش آموزشی دانشکده در تربیت نیروی تحصیلکرده در حوزه ICT، نیاز کشور را تبدیل ساختار وظیفه‌ای قبلی مراکز آموزشی به ساختار توسعه‌ای عنوان کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه حتی بازی‌های رایانه‌ای با تلفیق سخت‌افزارهای مرتبط جذابیت لازم برای متقاضیان را فراهم می‌کنند، اظهار داشت: بازار اقتصادی آینده نمی‌تواند تنها بر اساس اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری دوام داشته باشد و آینده اقتصادی دنیا از ترکیب همه علوم و فناوری‌ها در کنار فناوری‌های ICT شکل خواهد گرفت.
 
او وظیفه دولت‌ها را شناسایی روندها، فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در استفاده از داده‌ها برای رونق کسب‌و‌کارهای جدید خواند و خاطر نشان کرد: وزارت ارتباطات باید با فراهم کردن زمینه همگرایی مدیران متخصص در حوزه‌های مختلف از طریق توسعه پارک‌ها و مراکز رشد فناوری برنامه‌ریزی کند.
 
دوایی با اشاره به جایگاه دانشکده در نظام ملی نوآوری کشور جهت تولید و تجاری‌سازی علم پیشنهاد داد: بهتر است به دنبال تولید محصولات بومی بود که ضمن داشتن تیراژ داخلی و صرفه اقتصادی قادر به حل مشکلات خاص کشور باشد (نظیر سامانه‌های پایش سیل) که این مهم تنها با بکارگیری نیروهای داخلی قابل انجام است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.