رگولاتوری

December 13, 2015
8:13 یکشنبه، 22ام آذرماه 1394
کد خبر: 74972

انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات به رای گذاشته می شود

نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسه امروز خود به موضوع انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات و ادغام آن را با شورای عالی فضای مجازی، رای می دهند.
 
مهرماه سال گذشته کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (۴) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید و پس از آن در طرح یک فوریتی، مجلس با ادغام این شورا موافقت کرد اما در تبصره ای، مقرر شد برخی از وظایف این شورا، تفکیک اجرا شود.
 
اما با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در دور دوم فعالیتهای شورای عالی فضای مجازی، مبنی بر انحلال شوراهای موازی در این بخش، این موضوع باردیگر در دستور کار مجلس قرار گرفت.
 
نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و مجلس که پیش از این نیز این طرح را بررسی کرده بودند قرار است امروز یکشنبه ۲۲ آذرماه پس از بررسی نهایی، در مورد انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات و ادغام آن با شورای عالی فضای مجازی رای گیری کنند.
 
پیش از این طرح انحلال شورای عالی فناوری اطلاعات در دستور کار کمیسیون صنایع قرار داشت اما به دلیل آنکه این موضوع قرار بود ابتدا در شورای عالی فضای مجازی مطرح و بررسی شود، به تعویق افتاد. اما با وجود اینکه بررسی طرح شوراهای موازی در فضای مجازی، در دستور آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی قرار داشت، در این جلسه مطرح نشد.
 
قرار است با تصمیم گیری مجلس، کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه شورای عالی فناوری اطلاعات به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود؛ ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازیها و تصمیم گیری ها در حوزه فضای مجازی کشور، از جمله دلایل اجرای این طرح است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.