فناوری اطلاعات

December 13, 2015
8:38 یکشنبه، 22ام آذرماه 1394
کد خبر: 74974

همکاری ایران و افغانستان در زمینه آموزش نیروهای متخصص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرپرست دانشکده علمی، کاربردی پست و مخابرات گفت: ایران و افغانستان در زمینه آموزش نیروهای متخصص در بخش فنآوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنان در پروژه های بزرگ همکاری های خود را گسترش می دهند.
 
وحید یزدانیان سرپرست دانشکده علمی، کاربردی پست و مخابرات در دیدار با عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان توضیح داد: دانشکده پست و مخابرات ایران تجربیات زیادی در بخش فنآوری اطلاعات و ارتباطات دارد که مقرر شد این تجربیات در اختیار متخصصان افغانی برای پرورش نیروهای مورد نیاز قرار گیرد.
 
وی گفت: تبادل تجربیات دو کشور در بخش پست از دیگر مواردی است که مورد درخواست وزیرمخابرات و فنآوری اطلاعات افغانستان بود.
 
یزدانیان افزود: استفاده از نیروهای متخصص دو کشور در اجرای پروژه های بزرگ حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات مورد تاکید قرار گرفت.
 
وزیرمخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان نیز در این دیدار بر توسعه همکاری های بین دو کشور در ابعاد مختلف ملی و منطقه ای تاکید کرد و گفت: تبادل تجربیات و دانش و سایر عرصه ها با توجه به قدمت دو کشور می تواند دستاورد های خوبی به همراه داشته باشد و یک ارتباط برد- برد را برای دو کشور رقم بزند.
 
عبدالرزاق وحیدی گفت: سابقه ارتباط ایران و افغانستان به قدمت تاریخ است که می توان این ارتباط را به نسل های آینده انتقال داد و بهبود روابط را همواره مد نظر داشت.
 
وی افزود: قرار است افغانستان اینترنت مورد نیاز خود را از ایران و چین تامین کند و به این ترتیب کشور متبوعش می تواند به منزله پلی میان تهران و پکن برای اتصال به شرق آسیا باشد .عبدالرزاق وحیدی صبح امروز چهارشنبه با حضور در دانشکده پست و مخابرات ایران از بخش های آزمایشگاه اینترنت اشیا و سایر بخش های این دانشکده دیدار کرد.
 
لازم به ذکر است دانشکده علمی کاربردی مخابرات بر اساس مجوز شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه آن تأسیس شده و در حال حاضر بخاطر محوریت آموزشهای ITU (اتحادیه جهانی مخابرات ) در خاورمیانه یک دانشکده بین المللی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.