رگولاتوری

December 13, 2015
9:46 یکشنبه، 22ام آذرماه 1394
کد خبر: 74979

با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات امکانات ارتباطی مازاد دستگاهها ساماندهی می‌شود

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: به منظور ساماندهی نحوه استفاده بهینه از امکانات ارتباطی مازاد سایر دستگاهها، "شرایط و ضوابط واگذاری امکانات ارتباطی مازاد دستگاهها به ارائه‌کنندگان مجاز شبکه و خدمات ارتباطی" از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.
 
علی‌اصغر عمیدیان افزود: در حال حاضر برخی از دستگاهها از امکانات ارتباطی مانند فیبرنوری به شکل اختصاصی استفاده می‌کنند و عدم بهره‌برداری بهینه از این امکانات که با سرمایه ملی ایجاد شده‌اند زمینه تصویب این شرایط و ضوابط را در کمیسیون فراهم کرد.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به اینکه دستگاهها باید امکانات ارتباطی مازاد در اختیار خود شامل کانالها و داکت‌های مخابراتی، فیبر تاریک، دکل و فضا را براساس فراخوانی که از سوی رگولاتوری منتشر می‌شود، اعلام ‌کنند، گفت: دستگاهها پس از ثبت اطلاعات مربوطه، می‌توانند این امکانات را در قالب قرارداد همکاری، اجاره و یا واگذاری در محدوده شبکه مادر مخابراتی فقط در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت و در قلمرو فعالیت تعیین شده در موافقتنامه پروانه صرفاً در اختیار دارندگان مجاز پروانه فعالیت از سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیوئی قرار دهند.
 
عمیدیان تاکید کرد: براساس مصوبه کمیسیون، شرکت ارتباطات زیرساخت و دارندگان پروانه صرفاً مجاز به استفاده از امکانات ارتباطی مازاد آن دسته از دستگاههائی هستند که در فراخوان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی شرکت و امکانات ارتباطی مازاد خود را اعلام کرده‌اند. همچنین برای واگذاری فیبر تاریک کسب مجوز از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ضروری است.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعرفه واگذاری این امکانات گفت: تعرفه امکانات ارتباطی مازاد دستگاهها براساس توافق و با رعایت شرایط رقابتی خواهد بود. اما در مواردی که برای امکانات ارتباطی مشمول این مصوبه، تعرفه‌های مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود داشته باشد و یا در آینده تعرفه این امکانات از سوی کمیسیون تعیین شود، چارچوب تعرفه‌های مصوب کمیسیون باید رعایت شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.