رگولاتوری

December 13, 2015
10:34 یکشنبه، 22ام آذرماه 1394
کد خبر: 74984

پیام رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس

دوازدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با رحلت رسول اکرم (ص) پیامبر مهربانی و اخلاق مداری و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مقارن شده است. ضمن تسلیت رحلت ایشان، از خداوند متعال خواستارم توفیق دهد تا از پیروان راستین منش و سیره ایشان باشیم.
 
رگولاتوری کشور در دهه دوم فعالیت خود قرار دارد، دهه‌ای که به دلیل نقش بی‌بدیل ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه همه‌جانبه کشورها، عرصه‌های جدیدی را پیش روی ما قرار داده است. عرصه‌هائی که موفقیت در آن، نیازمند پویایی، مشارکت و تعامل همه بازیگران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
 
این ضرورت، در فضائی که حجم تبادل دیتا بواسطه ارتقاء پروانه‌های تلفن همراه به نسلهای بالاتر، با رشد روزافزون مواجه است و فعالان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تغییر رویکرد رگولاتوری در صدور پروانه‌های جدید، آزادی عمل و گستره وسیع‌تری از فعالیت را تجربه می‌کنند، بیش از پیش خود را به رخ می‌کشد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به عنوان نهاد حاکمیتی در بخش ICT‌ در یکسال گذشته تلاش کرد با نظرخواهی عمومی در حوزه‌های مختلف از جمله اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO)‌، پروانه شبکه ارتباطات ثابت (FCP)، ارائه خدمات ارتباطی ثابت (Servco)، شرایط و مقررات قدرت مسلط بازار (SMP)‌، مشارکت و تعامل همه‌جانبه تمامی بازیگران را جلب نموده و با استفاده از ظرفیت نهادهای علمی – پژوهشی کشور، تصمیم‌سازی مناسب را به انجام برساند.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در کنار ایجاد فضاهای جدید کسب و کار، برای دسترسی مردم به خدمات مناسب و با کیفیت در قالب صدور پروانه‌های جدید تلاش کرده تا نسبت به تخصیص منابع فرکانسی مورد نیاز شبکه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات نیز گام بردارد تا با فراهم شدن زیرساختهای مورد نیاز فعالیت در عرصه‌های نو، فضای رقابتی سالم تقویت شده و همگام با آن با نظارت همه‌جانبه و گسترده در جای جای کشور، ارائه خدمات با کیفیت بالاتر و تعرفه مناسب به مردم محقق گردد.
 
آنچه تاکنون با تلاش مجموعه مدیران و کارکنان این سازمان و همراهی و مشارکت اپراتورها و فعالان بخش ICT‌ جامه تحقق پوشیده است، مقدمه‌ای است برای بسترسازی در عرصه وسیع ارتباطات و فناوری اطلاعات تا گامهای آینده را بلندتر و استوارتر و محکمتر برداریم.
 
دوازدهمین سالروز تاسیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را به تمامی همکارانم در بدنه دولت، اپراتورها، مدیران و کارکنان سازمان تبریک می‌گویم و از تلاشهایشان برای پیشبرد هرچه بهتر امور، قدردانی می‌کنم و امیدوارم در کنار یکدیگر، توفیق خدمتگزاری بیش از پیش را داشته باشیم و دست در دست یکدیگر برگهای زرینی را در تقویم تاریخ ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور رقم بزنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.