باندپهن

باندپهن سیار

December 16, 2015
20:14 چهارشنبه، 25ام آذرماه 1394
کد خبر: 75045

اختلال ADSL مخابرات تا آخر هفته حل می‌شود

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران به ارائه‌ی توضیحاتی درباره صف انتظار برای ثبت نام تلفن ثابت و ADSL مخابرات، مشکلات این شرکت با شهرداری و روی‌ کار آمدن شرکت‌های FCP پرداخت.
 
علیرضا سیدی در نشست خبری اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های مخابرات تضعیف شود، تمام کشور ضرر خواهند کرد، چرا که تمام کشور و حوزه‌ها به این زیرساخت‌ها نیاز و وابستگی دارند.
 
وی در عین حال یادآور شد: مشکلاتی هم که طی ماه‌های گذشته میان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات وجود داشته در آینده نزدیک تلاش می‌شود تا برطرف شود.
 
مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در ادامه در پاسخ به سوالی که در خصوص روی‌کار‌ آمدن شرکت‌های FCP مطرح شده بود، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما از گذشته این بود که تمام شرکت‌های PAP مایل بودند تجهیزات خود را که از برندهای مختلف بود در مراکز ما نصب کنند که همین موضوع مشکلات متعدد به دنبال داشت، حال تصور کنیم که با روی‌ کار آمدن 18 شرکت FCP این مشکلات تا چه اندازه بیشتر می‌شود؛ حتی شدت مشکلات در این بخش به گونه‌ای است که خود این شرکت‌ها هم به این نتیجه رسیده‌اند که لازم است در این حوزه کنسرسیوم‌هایی را تشکیل دهند.
 
رضا خلیلی – معاون شرکت مخابرات استان تهران – هم در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات مردم در زمینه‌ی دسترسی به تلفن ثابت و ثبت نام برای دریافت خط جدید اظهار کرد: اکنون روند توسعه تلفن ثابت به شکل گسترش دسترسی است و تجهیزات مناسب این موضوع تهیه شده تا این تجهیزات در نزدیکی محل سکونت مشترک نصب شود، اما به دلایل مشکلاتی از جمله عدم همکاری شهرداری در این زمینه کندی‌ها و دشواری‌هایی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: به عبارت دیگر ما اکنون در هیچ مرکزی کمبود پورت برای تلفن ثابت نداریم، اما برخی چالش‌های اجرایی کار را کند می‌کند.
 
کاظمی – معاون شرکت مخابرات استان تهران- نیز در این نشست به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص وضعیت اینترنت مشترکان مخابرات پرداخت و عنوان کرد: متاسفانه 75 درصد از مشترکان ما مشترک اینترنت نامحدود هستند که در این زمینه مشترکان از حجم اینترنت به شکل نامحدود استفاده می‌کنند و طبیعی است در زمینه‌ی سرعت ممکن است در زمان اوج ترافیک دشواری‌هایی پیش‌روی آنها قرار داشته باشد.
 
وی در پاسخ به این سوال که مدتی است مشترکان اینترنت مخابرات با اختلالات بسیار مواجه می‌شوند، توضیح داد: این مشکلات قطعا تا پایان هفته جاری برطرف خواهد شد و مدت زمان زیادی از بروز آنها نمی‌گذرد. همچنین باید توجه داشت که این مساله مربوط به تمام شهر نشده و تنها در برخی مناطق محدود شاهد چنین مشکلی هستیم.
 
معاون مخابرات استان تهران همچنین به بحث افزایش استفاده مشترکان از اپلیکیشن‌های موبایلی اشاره کرد و گفت: اکنون خواسته مردم استفاده از پهنای باند بالاتر است و طبیعی است تا روی کار آمدن شبکه‌های مختلف پهنای باند مورد نیاز یک خانواده حدود دو تا سه مگ می‌شود، در چنین شرایطی قطعا اعضای آن خانواده نمی‌توانند انتظار داشته باشند که با اینترنت 512 دسترسی آنها با سرعت مناسبی که مدنظر دارند باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.