اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 18, 2015
14:49 جمعه، 27ام آذرماه 1394
کد خبر: 75069

ساختمان مجازی پزشکان در الکامپ ۲۱

وب سایت درمانکده (darmankade.ir) با ایده نخستین سیستم‌ یکپارچه نوبت‌دهی مطب پزشکان و دندانپزشکان در ایران به نمایشگاه الکامپ بیست‌ و یکم آمده است.
این کسب و کار نوین فناورانه که به طور مشخص در حوزه بهداشت و درمان متمرکز شده، تلاش دارد تا همراستا با سیاست دولت برای تحول نظام سلامت ایرانیان، با به‌کارگیری فناوری اطلاعات در این تحول سهیم باشد.
 
از طریق این وب‌سایت، بیماران در هر نقطه از کشور می‌توانند اینترنتی از پزشک‌های موردنیاز خود نوبت بگیرند. در این پروژه در واقع یک ساختمان مجازی پزشکان پیاده‌سازی شده که پزشکان براساس تخصص طبقه‌بندی شده‌اند و رزومه علمی هر پزشک نیز در صفحه اینترنتی مخصوص به او درج شده است. 
 
یکی از موسسان این کسب و کار درباره ضرورت راه‌اندازی این سیستم نوبت‌دهی، می‌گوید: در مواقع نیاز، انتخاب پزشک از طریق مراجعه به مراکز درمانی، توصیه و پیشنهاد آشنایان یا جست‌وجو در اینترنت انجام می‌شود. در سایت درمانکده بیماران و مراجعه‌کنندکان به پزشکان می‌توانند تجربه و نظرات خود از نحوه درمان پزشک و میزان رضایت از درمان را با دیگر کاربران به اشتراک بگذراند و این محیط زمینه آگاهی بیشتر بیماران پیش از انتخاب پزشک را فراهم می‌کند.
 
این صاحب ایده همچنین اضافه کرد: از سوی دیگر ‌بررسی‌ها نشان می‌دهد ۴۰ درصد نوبت‌‌‌ها پس از رزرو کنسل می‌شود که این امر باعث اتلاف وقت پزشک و بیمار می‌شود. همچنین اخذ نوبت از مطب بسیاری از پزشکان همواره با سخت‌هایی همراه است از جمله اینکه بیمار حتما باید در ساعت خاصی که پزشک و منشی در مطب حضور دارند تماس بگیرد و اینکه نوبت‌دهی برخی مطب‌ها نیز فقط حضوری است.
 
وی یادآور شد: هم‌اکنون وب‌سایت درمانکده ۱۲ هزار عضو دارد و نوبت‌دهی ۵۰۰ پزشک از طریق این سیستم انجام می‌شود که ۳۵ درصد پزشکان این وب‌سایت را اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل می‌دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.