سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 18, 2015
15:49 جمعه، 27ام آذرماه 1394
کد خبر: 75075

معتبرترین برند در بازار لپ‌تاپ‌

کاربران معتقدند مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو اپل قابل اطمینان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند.
بازار محصولات دیجیتال شخصی معمولا میزبان محصولات مختلف از برندهای متفاوت است و به همین دلیل رقابت در این بازارها به شکلی جدی دنبال می‌شود. 
 
با این همه معمولا یک برند در بازار محصولات دیجیتال شانس بیشتری برای جلب اعتماد و اطمینان کاربرانش پیدا می‌کند که این شانس را با ارائه محصولات با کیفیت و کاربردی به‌دست می‌آورد. حالا بررسی‌هایی انجام شده که نشان می‌دهد اپل در بازار انواع لپ‌تاپ‌ها قابل اعتمادترین برند از نظر کاربران و خریداران است.این تحقیق که توسط وب‌سایتConsumer Reports انجام شده است نشان می‌دهد که اغلب کاربران شرکت‌کننده در این نظرسنجی معتقدند مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو از اپل قابل اطمینان‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند.
 
به این ترتیب متوسط نظرات منفی درباره لپ‌تاپ‌های اپل در مقایسه با لپ‌تاپ‌های ویندوزی بسیار پایین‌تر بوده است. در نظرسنجی که این وب‌سایت برگزار کرده است 58 هزار نفر از کاربران 97 مدل مختلف از لپ‌تاپ‌های عرضه شده به بازار بین سال‌های 2010 تا 2015 را بررسی کرده و در نهایت به آنها رای مثبت یا منفی داده‌اند. در این نظرسنجی کاربران به مواردی مانند نقاط ضعف و قوت، دوام و کیفیت ساخت رای داده‌اند و در نهایت درباره میزان قابل اعتماد بودن برند سازنده آنها نظرشان را اعلام کرده‌اند. 
 
این نظرسنجی و بررسی‌ها نشان می‌دهند که نزدیک به 20 درصد از کاربران به‌طور متوسط در طول سه سال بعد از خرید اغلب لپ‌تاپ‌ها دست‌کم یک نقص و مشکل را در آنها دیده‌اند و بیشتر این لپ‌تاپ‌ها مشکلات جدی در سیستم عامل خودشان داشته‌اند. بر اساس این بررسی‌ها، نرخ نقص و ضعف لپ‌تاپ‌های اپل در طول سه سال ابتدای استفاده تنها 10 درصد بوده است. این میزان در مک‌بوک ایر برابر 7 درصد و در مک‌بوک پرو 9 درصد بوده است.با این حال آمارهای سالانه نشان می‌دهد که لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر پایین‌ترین میزان نقص و ضعف را در بین کاربران دارند. این در حالی است که در میان لپ‌تاپ‌های ویندوزی، لپ‌تاپ مدل NV از Gateway با نرخ نقص و ضعف سالانه 13 درصد و به دنبال آن لپ‌تاپ‌های ThinkPad از Lenovo همراه با لپ‌تاپ‌های XPS از Dell با نرخ نقص و ضعف سالانه 15 درصد در پایین‌ترین جایگاه‌ها قرار دارند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.