سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 19, 2015
19:08 شنبه، 28ام آذرماه 1394
کد خبر: 75104

رونمایی از جدیدترین باتری‌های لیتیومی مخابراتی در ایران

در آخرین روز نمایشگاه الکامپ از جدیدترین باتری‌های لیتیومی مخابراتی در ایران توسط شرکت فرپام رونمایی شد.
 
باتری‌های لیتیومی، جدید ترین نسل باتری‌ها در جهان هستند و روند جهانی به سمت استفاده از این باتری‌ها در حال تغییر است. کاهش حجم، وزن سبک‌تر، قابلیت تحمل پذیری بیشتر، امکان شارژ و دشارژ کامل، شکل پذیری، سازگاری بیشتر با محیط زیست، قابلیت مانیتورینگ از راه دور و ایمنی کاربر از جمله ویژگی‌های باتری‌های لیتیومی است.
 
اهمیت چگالی انرژی در تجهیزات پاور (منابع تغذیه)، کاهش 50 درصدی حجم و وزن باتری‌های لیتیومی از دیگر شاخصه‌های مهم این محصول است. همچنین در این محصول تحمل حرارتی از 20- درجه تا 65 درجه سانتی گراد افزایش یافته است و به دلیل برخورداری از بورد BMC وهوشمندی، می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد. عمر سه تا چهار برابری نسل جدید باتری‌های لیتیومی، ارزش افزوده شش تا هفت درصدی را برای این محصول ایجاد می‌کند.
 
مهدی ناظمیان؛ مدیرعامل شرکت فرپام با اشاره به موارد کاربرد این محصول گفت: صنایع مخابرات و موبایل، صنایع نظامی و تمام صنایعی که از برق اضطراری استفاده می‌کنند، مخاطبان این محصول هستند.
 
ناظمیان با بیان این که دولت چین حمایت ویژه‌ای از تولید کنندگان صنعت باتری در این کشور دارد و حتی امریکا نیز کمیته‌ای را برای مقابله با چین تشکیل داده، تاکید کرد: دولت باید به موقع لزوم تغییر فناوری را احساس و به ویژه از تحقیقات و مطالعات در این زمینه حمایت کند، در غیر این صورت عقب ماندن از فناوری و مصرف کننده بودن برای سال‌ها باقی می‌ماند.
 
گفتنی است، شرکت فرپام به عنوان زیر محجموعه فناپ از 6 سال پیش فعالیت خود را در دو حوزه پاور و مراکز داده متمرکز آغاز کرده است. هم اکنون 150 نفر از فارغ التحصیلان رشته‌های برق و IT در این شرکت مشغول به کار هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.