رگولاتوری

December 19, 2015
19:13 شنبه، 28ام آذرماه 1394
کد خبر: 75107

معاون نوآوری و فناوری وزارت ICT: مسیر توسعه شرکت‌های فاوا با دیگر صنایع متفاوت است

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایده در کسب و کارهای فناوری اطلاعات ظرف دو سال به محصول تبدیل شود.
 
امیر حسین دوایی در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه الکامپ گفت: توسعه شرکت‌های IT مسیر متفاوتی نسبت به سایر صنایع دارد که اگر آن را درک نکنیم دچار اشتباه می‌شویم.
 
دوایی با ذکر مثالی ادامه داد: در سالن 18 الکامپ امسال که کسب و کارهای نوپا محصولات خود را عرضه کرده‌اند، متوجه شدم که اغلب این کسب و کارها از خدمات ضروری از جمله مشاوره بی‌بهره هستند. 
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به مدت زمان رسیدن به موفقیت در کسب و کارهای مختلف گفت: این که یک کسب و کار چقدر زمان نیاز دارد که از ایده به محصول موفق در بازار تبدیل شود، یکی از معیارهای تجاری است. این دوره در برخی حوزه‌ها 5 سال و در برخی حوزه‌ها تا 10 سال به طور می‌انجامد که به طور مشخص درباره شرکت‌های IT و به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه اپلیکیشن دو سال است. 
 
وی با اشاره به دیگر نیازهای شرکت‌های IT در مسیر توسعه گفت: نیاز به تجدید و به روز شدن در این کسب و کارها بالاست. برای مثال شرکت‌های IT در سال یک بار به آپگرید اساسی و چندین بار به به‌روزرسانی جزیی نیاز دارند که این سرعت بالای نیاز به تغییر، هزینه‌های زیادی را به آنها تحمیل می‌کند و به مجموعه بزرگی از فعالیت‌ها نیاز دارد که شاید در ابتدای راه اندازی یک کسب و کار نوپا، به چشم نیامده باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.