رگولاتوری

December 19, 2015
19:14 شنبه، 28ام آذرماه 1394
کد خبر: 75108

جسارت دولت، الکامپ 22 را پررونق تر خواهد کرد

معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات گفت: الکامپ 22 زمانی می‌تواند پررونق‌تر باشدکه دولت جسارت کافی را برای واگذاری سرویس‌ها به بخش خصوصی داشته باشد.
 
رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به این موضوع که حوزه فاوری تکنولوژی به سمت همگرایی می‌رود، گفت: بخش سرویس‌ها نقش بیشتری می‌تواند در اقتصاد ملی دنیا داشته باشد. همچنین اگر نگاهی بر اعداد و ارقام این حوزه در پیش از انقلاب و پس از آن داشته باشیم، متوجه می‌شویم که رشد این حوزه بیش از بخش‌ها بوده است و درنهایت می‌توانیم فضای بالقوه را تبدیل به فرصت‌های اقتصادی کنیم.
 
وی افزود: سهم آی سی تی در اقتصاد ملی ناچیز بوده و چیزی حدود دو درصد است و تا پایان برنامه ششم توسعه این رقم باید به نوزده و نیم درصد افزایش یابد. بنابراین با وضعیت کنونی تحقق نوزده و نیم درصد امکانپذیر نخواهد بود مگراینکه شاهد تحولی دراین حوزه باشیم.
 
مدیر پروژه دولت الکترونیکی تصریح کرد: فرصت‌های اقتصاد نفتی روبه پایان است و دیگر پولی وجود نداردکه دولت بخواهد مداخله‌ای در کسب و کار روز افزون داشته باشد. همچنین دولت باید حکمرانی و تنظیم مقررات را برای کسب و کار بخش خصوصی فراهم کند.
 
وی بیان کرد: فرصت بی نظیری برای کسب و کار در انبوهی از سرویس‌ها وجود دارد که می‌توان توسط بخش خصوصی محقق شود. همچنین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان یک سازمان مردم نهاد و بخش خصوصی می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را در حوزه آی سی تی داشته باشد  فرصت تحول را محقق کند.
 
معاون دولت  الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات تصریح کرد: برجام به فرجام رسید اما قرار نیست که بخش خارجی سهمی از بازار ما را داشته باشد بلکه ما باید سهمی از بازار خارجی داشته باشیم. امیدوارم این فرصت بی نظیر محقق شود و اقتصاد هشت هزار میلیاردی به سمت بازارهای خارج از ایران رشد کند.
وی یادآور شد: هیات‌های خارجی ازکشورهای همسایه به الکامپ آمدند نباید از فرصت‌های اینچنینی دریغ کنیم و باید از فرصت‌های پیش روبهره‌مند شویم. 
 
باقری اصل گفت: سالن 18 که مربوط به کسب و کارهای نوپاست، نشاندهنده توانمندی و نوآوری‌های جوانان است. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم باید در این زمینه پررنگ باشد و مورد حمایت ویژه دولت قرار بگیرد.
وی افزود: غرفه وزارت ارتباطات در سالن 41، دستورالعملی را در غرفه‌اش قرار داده که امیدواریم فرصتی فراهم شود تا بخش خصوصی برای ارائه سرویس‌ها حضوری پررنگ داشته باشد. 
 
مدیر پروژه دولت الکترونیکی تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی از بی‌پولی مینالند اما برای تحقق فعالیت‌ها باید قوانین و مقررات را تسهیل کنند و ماهم اجرایی کنیم. اکثر سرویس‌ها با مشارکت بخش خصوصی محقق خواهد شد درحالی که هنوز دولت جسارت کافی را برای واگذاری سرویس‌ها به بخش خصوصی ندارد. اگر دولت این جسارت را یابد فضای 40 هزار متری برای الکامپ 22 کافی نخواهد بود و نام سالن دولت الکترونیکی باید به نام همکاری بخش خصوصی و دولتی تغییر نام دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.