سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 20, 2015
16:02 یکشنبه، 29ام آذرماه 1394
کد خبر: 75129

سود بالای سپرده‌های بانکی مشکل بازار IT است

یک کارشناس اقتصادی گفت: در پساتحریم افزایش رقابت را خواهیم داشت که باعث بر هم خوردن مناسبات فعلی بازار و قطعا منجر به حذف برخی کسب‌وکارها (بیشتر واسطه‌ها و کسب‌وکارهای غیررقابتی) و ایجاد برخی کسب‌وکارهای جدید خواهد شد.
 
غلامحسین بشیرنژاد با بیان اینکه ملموس‌ترین چیزی موضوع درباره آینده پساتحریم، افزایش فوق‌العاده حجم رقابت در بازار خواهد بود، اظهار کرد: حجم تهدیدات و فرصت‌ها بسیار زیاد خواهد بود لذا نحوه مواجهه شرکت‌ها با این تهدیدات نتیجه را شکل خواهد داد.
 
این کارشناس اقتصادی درباره مشکلات موجود در بازار فناوری اطلاعات کشور گفت: مشکل اصلی کنونی وضعیت رکود اقتصادی و نرخ بالای سود سپرده‌های بانکی است. در حال حاضر نرخ بالای سود سپرده و هزینه‌های بالای فعالیت اقتصادی باعث کاهش رغبت عمومی به کار و تلاش شده است.
 
مدیر عامل شرکت ایران اچ‌پی گفت: از طرفی نرخ بالای سود موجب حرکت بازار به سمت فروش با حاشیه سود صفر یا حتی حاشیه سود منفی با شرایط نقدی به منظور افزایش حجم سپرده بانکی و دریافت سود سپرده و این امر باعث بر هم خوردن حاشیه سود منطقی و ورشکستگی یا توقف فعالیت تعداد زیادی از فعالان صنفی شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای تغییر نگرش و نوع بازار دارید، اظهار داشت: با توجه به رفع تحریم‌ها از ابتدای سال میلادی جدید و ورود هرچه بیشتر محصولات جدید با برندهای جدید، نیاز به ارائه خدمات مطلوب در سطح برندهای بین‌المللی هر چه بیشتر احساس خواهد شد.
 
او ابراز کرد: به همین منظور تمرکز ما در آینده بر روی ارتقای هر چه بیشتر کیفیت خدمات، همچنین گسترش ظرفیت فعلی و توسعه فعالیت‌های خدماتی‌مان به سایر محصولات آی‌تی خواهد بود. ما در آینده نزدیک خدمات متنوعی را به سبد فعلی خدمات‌مان اضافه خواهیم کرد و برای این منظور در حال بررسی شرکت‌های خدماتی، برای گسترش نمایندگی‌های خود در سراسر کشور هستیم.
 
بشیرنژاد درباره طیف مشتریان و کاربران شرکتش گفت: مرکز خدمات ما علاوه بر مصرف‌کنندگان خانگی، به شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز خدمات مخصوصی ارائه می‌کند که از آن جمله می‌توان به ارائه خدمات تعمیرات موردی در محل مشتری یا عقد قرارداد سرویس و نگهداری تجهیزات ماشین‌های اداری، کامپیوتر و شبکه اشاره کرد. همچنین مرکز خدمات‌مان با توجه به امکانات در دسترس، نسبت به ارائه خدمات به محصولاتی که فاقد گارانتی هستند نیز مبادرت می‌کند.
 
او افزود: البته خدمات ما برای دستگاه‌های خارج از گارانتی منحصر به یک برند نیست بلکه به تمامی برندهای اصلی چاپگر (نظیر اچ‌پی، کنون، سامسونگ، اپسون، برادر، ریکو و…) و تمامی برندهای اصلی تبلت و لپ‌تاپ (نظیر اچ‌پی، لنوو، ایسوس، سامسونگ، اپل، دل، ایسر و…) نیز تعلق می‌گیرد.
 
وی خاطر نشان کرد: شرکت ما در اقدامی نوین، کارتریج‌های خالی را طی یک فرآیند استاندارد و منطبق با محیط‌زیست و تعویض کلیه قطعات اصلی، بازیافت نموده و به عنوان کارتریج بازیافتی در بسته‌بندی‌های متفاوت به بازار عرضه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.