تلفن همراه

گوشی

December 20, 2015
23:10 یکشنبه، 29ام آذرماه 1394
کد خبر: 75134

یک‌چهارم گوشی‌های فروخته شده اپل آیفون 6s است

مرکز ComTech در آخرین گزارش خود وضعیت بازار تلفن همراه طی سه ماه قبل از اکتبر 2015 را بررسی کرد و توضیح داد اپل 33.6 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در اختیار داشته است که این رقم کاهش قابل ملاحظه نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد و البته اندکی نسبت به فصل قبل از آن بیشتر شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در طول این دوره زمانی سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در آمریکا بود و برای نخستین بار در سال 2015 توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد. این شرکت کره‌ای توانست رشد سهم خود در بازار آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل را ثابت کند.

«کارولینا میلانزی» مدیر تحقیقات ComTech در این خصوص گفت: «دو گوشی هوشمند آیفون 6s و 6s Plus در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل توانستند در افزایش فروش سیستم عامل iOS نقش موثری برجا بگذارند».

او توضیح داد گوشی هوشمند آیفون 6s در این دوره سه ماهه 24.4 درصد از آیفون‌های فروخته شده را ب خود اختصا داد که این رقم برای گوشی آیفون 6 در مدت مشابه سال 2014 میلادی 33 درصد و برای آیفون 5s در فصل سوم 2013 هم 22 درصد محاسبه شده بود.

در سپتامبر 2015 از بین تمام آیفون‌های فروخته شده در آمریکا 25 درصد را مدل آیفون 6s تشکیل داد که این رقم برای ماه اکتبر 37 درصد بود.

لازم به ذکر است فروش آیفون در سه ماهه سوم 2015 در بازار اصلی اروپا شامل پنج کشور بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا نسبت به مدت مشابه سال 2014 کاهش یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.