تلفن همراه

گوشی

December 22, 2015
13:26 سه شنبه، 1ام دیماه 1394
کد خبر: 75154

ال‌جی از تراشه‌های خودش در نسل بعد گوشی V10 استفاده می‌کند

شایعات به این موضوع اشاره می‌کنند که ال‌جی قصد دارد از تراشه‌ی «نیوکلان 2» (Nuclun 2) در نسل بعدی گوشی V10 استفاده کند.
 
در نسل بعدی گوشی V10 از تراشه‌ی «نیوکلان 2» استفاده می‌شود.
به‌نظر می‌رسد که شرکت ال‌جی در حال ساخت تراشه‌های مخصوص خودش است که با نام «نیوکلان» شناخته می‌شوند. شرکت ال‌جی قبلا یک مدل از این تراشه را ساخته بود و به‌تازگی کار ساخت نسل دوم آن‌ها را آغاز کرده است. در مرداد ماه بود که شایعاتی درباره‌ی تراشه‌های «نیوکلان 2» منتشر شده بود و پس از آن دیگر خبری از تولید آن‌ها به گوش نرسید.
 
به احتمال زیاد شرکت ال‌جی از تراشه‌ی «نیوکلان 2» در نسل بعدی گوشی V10 استفاده خواهد کرد. این محصول چند ماه پیش معرفی شد و سریعا مورد توجه رسانه‌ها و کاربران قرار گرفت. حتی شایعات به این موضوع اشاره کرده‌اند که نسل جدید گوشی V10 در نیمه‌ی دوم سال 2016 راهی بازار می‌شود.
 
شایعات گفته‌اند که تراشه‌ی «نیوکلان 2» در گوشی G5 قرار نمی‌گیرد چرا که روند تولید این تراشه‌ها سرعت کافی را ندارد و در زمان عرضه‌ی پرچم‌دار جدید ال‌جی آماده نمی‌شوند. همین موضوع باعث شده که از این تراشه‌ها در نسل بعدی تلفن همراه هوشمند V10 استفاده شود.
 
در بخش دیگر شایعات گفته شده که قدرت تراشه‌های ال‌جی از قدرت تراشه‌ی Kirin 950 بیشتر است. تراشه‌ی نیوکلان توسط شرکت TSMC با فناوری 16 نانومتری ساخته خواهد شد. به احتمال زیاد از پردازنده‌های Cortex-A72 و Cortex-A53 در این تراشه استفاده می‌شود.
 
 
تراشه‌‌های نیوکلان شرکت ال‌جی
حتی مشخص شده که ال‌جی در حال ساخت «نیوکلان 3» است که می‌تواند با تراشه‌ی اگزینوس 8890 شرکت سامسونگ رقابت کند که در گوشی گلکسی S7 استفاده شده است. البته هنوز مشخص نیست که نسل سوم تراشه‌های نیوکلان در کدام یک از محصولات ال‌جی قرار می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.