اپراتورها

تلفن همراه

December 22, 2015
14:53 سه شنبه، 1ام دیماه 1394
کد خبر: 75159

دومین اپراتور سلامت هوشمند مشخص شد

شرکت فناپ طی امضای توافق‌نامه‌ای با شرکت "آوای فناوری اطلاعات سلامت" یکی از اپراتورهای سلامت هوشمند در ایران شد.
 
این توافق‌نامه که اخیرا میان شرکت مذکور و آوای فناوری اطلاعات سلامت به عنوان بازوی ICT وزارت بهداشت امضا شده، موضوع تولید و بهره‌برداری از راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند را به صورت مشترک در دستور کار قرار داده است.
 
سرمایه‌گذاری و مشارکت در طراحی، معماری، پیاده‌سازی، استقرار، بهره‌برداری، پشتیبانی و توسعه راهکار جامع و یکپارچه بیمارستان هوشمند و ابر درمان (سلامت) جزو مفاد این توافق‌نامه است. فناپ با امضای این توافق‌نامه به نوعی یکی از اپراتورهای سلامت هوشمند در کشور محسوب می‌شود.
 
سعید مارکلایی‌ -مدیر واحد سلامت هوشمند فناپ- با تاکید بر اینکه راهکار بیمارستان هوشمند به عنوان یک محصول به فروش نخواهد رفت، گفت: ما به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خدمات ارائه می‌دهیم و به ازای فروش آنها کارمزد می‌گیریم.
 
برمبنای توافق صورت گرفته، شرکت‌های پای این توافق‌نامه متعهد شدند که به 20 هزار تخت بیمارستانی خدمات بدهند و راهکار بیمارستان هوشمند را پیاده‌سازی کنند.
 
مارکلایی برآورد می‌کند که دست‌کم بین سه تا پنج سال آینده، راهکار جامع بیمارستان هوشمند برای 20 هزار تخت به اجرا درمی‌آید اما از سال آینده برخی‌ از خدمات در طرح آزمایشی قابل ارائه خواهد بود.
 
بیمارستان شریعتی به عنوان پایلوت مطالعه فرآیندها برای معماری این طرح انتخاب شده است. این بیمارستان بیش از 600 تخت بیمارستانی دارد. فناپ و آوای فناوری اطلاعات سلامت هم‌اکنون در فاز مطالعاتی قرار دارند و با بررسی وضعیت موجود این بیمارستان،‌ نیازمندی‌ها برای دستیابی به وضعیت مطلوب را پیش‌بینی خواهند کرد.
 
شرکت‌ آوای فناوری اطلاعات سلامت وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آبان ماه سال جاری تفاهم‌نامه‌ای با عصر دانش افزار امضاء کرد که کلیات طراحی و اجرای چهار ابر پروژه در حوزه سلامت را شامل می‌شد.
 
پروژه‌های Salamat Wi-Fi، Salamat Pay، Salamat Loyalty و Salamat MVNO جزو ابر پروژه‌های مورد توافق طرفین بود.
 
شرکت عصر انتقال داده‌ها به نمایندگی از کنسرسیوم عصر خدمات ارتباطات مجازی همراه متشکل از شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها، حلما گستر خاورمیانه (FCT)، سرمایه‌گذاری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سرمایه‌گذاری عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات پارس، آزمون کیفیت، اندیشه تجارت میهن، همراه الکترونیک افق کیش (دفاتر پیشخوان دولت) و Transatel فرانسه ابر پروژه Salamat MVNO پیاده‌‌سازی می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.