اپراتورها

تلفن همراه

December 24, 2015
17:10 پنجشنبه، 3ام دیماه 1394
کد خبر: 75168

شیوه جدید برای سود چند صد میلیونی همراه اول چیست؟

همراه اول که با گسترش برنامه‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی با افت درآمدزایی روبرو شده و با اجرای ترابردپذیری شماره‌همراه بخشی از کاربرانش را نیز از دست می‌دهد، راه جدیدی برای افزایش درآمدش در نظر گرفته است. راهی که با تداوم آن می‌تواند سود‌های چند صد میلیونی به جیب بزند.
 
کمتر از ۶۰ روز تا اجرای آزمایشی طرح ترابردپذیری شماره یا همان جابجایی شماره باقی مانده است. طرحی که در آن هر مشترک می‌تواند هر سال ۲ بار شماره‌ی خود را به اپراتور دلخواه خود ببرد. یعنی دیگر مالکیت شماره در اختیار اپراتور نخواهد بود و مشترک مالک اصلی شماره تلفن همراه است. بنابراین مشترک همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌تواند با شماره‌اش به سمت اپراتوری که خدمات بهتری می‌دهد مراجعه کند.
 
آغاز اجرای این طرح سبب می‌شود افراد با شماره خود اپراتورشان را عوض کرده و به سمت شبکه موبایلی بروند که خدمات بهتر و با کیفیت‌تری ارائه می‌کند. بدین ترتیب کاربرانی که هم اکنون به خاطر شماره‌شان در یکی از شبکه‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل باقی‌ مانده‌اند نه به خاطر خدمات و سرویس‌ها، به راحتی اپراتوری که خدمات بهتر و ارزان‌تر را ارائه می‌دهد انتخاب کنند و به آن شبکه مهاجرت کنند.
 
با اجرای این طرح دیگر بازار شماره‌های با ارزش مانند کد ۰۹۱۲ از بین می‌رود و دیگر اپراتورها نمی‌توانند از این شماره‌ها درآمد زایی کنند. بدین‌ترتیب اپراتورها به فکر آخرین کسب درآمدهای خود از شماره‌های باقی‌مانده در شبکه خود هستند.
 
نظرسنجی‌های انجام شده در مورد مهاجرت کاربران از اپراتوری به اپراتور دیگر نشان می‌دهد که بیشترین مهاجرت از همراه اول خواهد بود و ایرانسل نیز بیشترین مهاجر را به سمت خود دارد. بر اساس نظرسنجی زومیت نیز ایرانسل مقصد بیشتر کاربران اپراتورهای دیگر است.
 
 
از طرف دیگر، شماره‌های با کد ۰۹۱ در برخی از استان‌ها مانند تهران تمام شده و این اپراتور مجبور است از شماره کد ۰۹۹ استفاده کند. پس دیگر همراه اول نمی‌تواند بر روی کدها و شماره‌های تلفن همراه خود مانور داده و درآمدزایی کند.
 
با توجه به ترابردپذیری شماره‌های همراه، اتمام شماره‌های کد ۰۹۱، تعرفه‌ها و سرعت نامناسب اینترنت همراه و کاهش میزان تماس و پیامک به خاطر گسترش شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های پیام‌رسان، همراه اول با افت درآمد روبرو خواهد شد.
 
مدیران این شرکت با توجه به کاهش درآمدزایی که با آن روبرو شده و در آینده سرعتش بیشتر هم خواهد شد، مجبورند به طرح‌های جدیدی دست بزنند و از توان‌های باقی مانده در شماره‌های قدیمی‌شان استفاده کنند. مطمئنا فروش سیم‌کارت‌های رند در این میان جذابیت بیشتری دارد و مخاطبانی هستند که آنها را به قیمت نجومی خریداری کنند.
 
همراه اول برای فروش شماره‌های رندش اقدام کرده است. این شرکت با راه‌اندازی سایت حراجی شماره‌های رند خود قصد دارد سیم‌کارت‌های ۱۶۵ هزار تومانی‌شان را چند برابر و با قیمت چند ده میلیون تومانی به فروش برسانند. البته در میان شماره‌های رند، سیم‌کارت‌های اعتباری نیز به چشم می‌خورد که به جای ۵ هزار تومان با قیمت حداقل ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.
 
تا کنون شماره‌های دائمی همراه اول در سامانه رند این شرکت بین ۹ تا ۱۵ میلیون تومان پیشنهاد خرید در حراجی را دارد و تنها یک شماره ۸۵۰ هزار تومان است. ۹ شماره دائمی ۰۹۱۲ که در این سامانه قرار دارد تا کنون در مجموع ۱۰۳ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده‌اند با حساب قیمت سیم‌کارت ۱۶۵ هزار تومانی همراه اول، ۱۰۱ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان سود را به جیب این اپراتور می‌ریزد. این میزان سود با یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۸۰۷ دقیقه مکالمه این شرکت برابر است.
 
 
این درحالی است که این سامانه به تازگی راه‌اندازی شده‌است و احتمال دارد شماره‌های بیشتری را در روزها و ماه‌های آینده از این طریق به فروش برساند.
 
این ترفند جدید همراه اول هم شماره‌های بلا استفاده این اپراتور را به فروش می‌رساند و هم سود بسیار خوبی را برای این اپراتور در بر دارد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.