تلفن همراه

گوشی

December 28, 2015
11:47 دوشنبه، 7ام دیماه 1394
کد خبر: 75230

نبرد برندها در بازار موبایل

سال ۲۰۱۵ میلادی هم رو به پایان است. امسال برندهای مختلف، تلفن‌های پرچمدار خود را روانه بازار کردند که هر یک مزایا و معایب خود را داشتند. آنچه در صنعت موبایل امسال رخ داد، کمترشدن فاصله رقبای اندرویدی، ادامه روند روبه‌رشد ویندوزفون و تداوم موفقیت‌های آیفون بود. همچنین شاهد اوج‌گرفتن تولیدکننده‌های چینی، مثل هواوی، اوپو و شیائومی بودیم که محصولاتی درخور و بسیار باکیفیت را روانه بازار کردند.
 
V١٠ یا اکسپریا زد ۵ پریمیوم
به گزارش زومیت، ال‌جی در گوشی هوشمند V١٠ خود از ترکیب پلاستیک فشرده و فریم فلزی استفاده کرده است و همچنان دکمه‌های کنترل صدا و پاور نیز در پشت دستگاه قرار داده شده‌اند، با این تفاوت که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور یکپارچه شده است تا کاربران این گوشی بتوانند قفل گوشی را از طریق این سنسور باز کنند. در V١٠ نه‌تنها در حالت عکاسی قادر هستید پارامترهای عکاسی را تحت کنترل کامل خود بگیرید، بلکه برای اولین‌بار در دنیای موبایل، ال‌جی امکان اعمال تنظیمات دستی در حالت فیلم‌برداری را نیز میسر کرده است. سونی در جریان نمایشگاه IFA ٢٠١۵ از سه گوشی هوشمند پرچمدار خود با نام‌های Xperia Z۵، Xperia Z۵ Compact و Xperia Z۵ Premium رونمایی کرد. دو گوشی اول جایگزین نسل قبلی خود شدند، اما گوشی پرهیاهوی سونی در برلین، اکسپریا زد۵ پریمیوم بود. این گوشی حداقل از یک جنبه بی‌همتاست. فبلت امسال سونی به صفحه‌نمایش ۴K مجهز شده است که تراکم خارق‌العاده ۸۰۶ پیکسل در اینچ را ارائه می‌کند. تراکم پیکسلی که تا پیش از این در هیچ گوشی هوشمندی وجود نداشته است.
 
Iphone۶+ یا نکسون
از سویی دیگر آیفون۶اس پلاس برای طرفداران گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ تولید شده است. این گوشی در رنگ جدید رز گلد (صورتی) نیز عرضه می‌شود. اپل در آیفون‌های جدید از فناوری فورس‌تاچ و یک فناوری جدید با نام D Tiuch٣ نیز بهره گرفته و علاوه‌براین، از آلیاژ جدیدی نیز استفاده کرده است. به لطف وجود فورس‌تاچ، آیفون به ژست‌های جدید Peek و Pop و موتور تپتیک مجهز شده است. گوگل برای اولین‌بار به معرفی دو نکسوس پرداخته است که تولید یکی از این دستگاه‌ها به هواوی سپرده شده است. این گوشی ۵,٧اینچی به همراه آخرین نسخه از اندروید و سخت‌افزار قدرتمند خود، یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای علاقه‌مندان به فبلت‌هاست. نکسوس P۶ به صفحه ‌نمایش اَمولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده و نسخه به‌روزشده پردازنده اسنپدراگون ۸۱۰ در آن به کار رفته است. این دستگاه از سنسور اثر انگشت، دوربین اصلی ١٢.٣ مگاپیکسلی، خودعکس (سلفی) پنج‌مگاپیکسلی در کنار سه گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.
 
گلکسی نوت ۵ یا وان‌ام ٩ پلاس
تنها چند هفته پس از رونمایی رسمی از وان‌ام ٩ اچ‌تی‌سی، این کمپانی نسخه جدیدی از این تلفن را با نام وان‌ام ٩ پلاس معرفی کرد. این محصول کمی از پرچمدار اخیر تایوانی‌ها بزرگ‌تر بوده و طراحی آن بسیار شبیه به وان‌ام ٩ است؛ با این تفاوت که یک سنسور اثر انگشت یکپارچه با دکمه هوم در آن قرار گرفته و به جای یک دوربین، مانند پرچمدار سال گذشته، دو دوربین روی آن قرار گرفته است. اچ‌تی‌سی به این ترکیب Duo Camera می‌گوید. گلکسی نوت۵ اولین گوشی هوشمند سامسونگ با چهار گیگابایت حافظه رم است. این گوشی همچنین به پردازنده پرسرعت هشت‌هسته‌ای، حافظه سریع و صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت مجهز شده است. اما این‌بار سامسونگ علاوه بر سخت‌افزار قدرتمند بر روی طراحی و کیفیت ساخت و همچنین تجربه کاربری نیز تمرکز کرده است و این موارد مهم‌ترین وجه تمایز گلکسی نوت جدید با نوت‌های قبلی است.
 
لومیا ٩۵٠ ایکس ال یا گلکسی اس۶ اج پلاس
امسال سامسونگ فبلت با لبه‌های خمیده خود را با نام اس۶ اج پلاس معرفی کرد که کاملا مشابه برادر کوچک‌تر خود است و تنها یک گیگابایت رم بیشتر و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر ۵,٧ اینچی دارد. سامسونگ با این گوشی بسیار زیبا طرفداران فبلت‌ها را نشانه رفته و قصد جلب نظر طرفداران گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ را داشته است. مایکروسافت چندی پیش نسل جدید پرچمداران خود را روانه بازار کرد. نسل جدید گوشی‌های هوشمند این کمپانی شامل لومیا ۹۵۰ و لومیا۹۵۰ ایکس ال می‌شوند. این دو گوشی‌هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ نسخه موبایل هستند. مایکروسافت علاوه بر بهره‌گیری از بهترین سخت‌افزار موجود در بازار، دوربین قدرتمندی را نیز روی لومیا ۹۵۰ ایکس ال قرار داده است. اما قابلیت‌های این محصول بیشتر در جنبه نرم‌افزاری نمود پیدا می‌کند و در واقع ویندوز ۱۰ موبایل را باید وجه تمایز آن خواند. لومیا ٩۵٠XL یک گوشی با ابعاد بزرگ، بدنه پلاستیکی و دوربینی فوق‌العاده است که در بین گوشی‌های ویندوزی برترین محصول موجود در بازار به حساب می‌آید. در سوی دیگر اس +S۶ Edge محصولی متفاوت با گوشی‌های معمول موجود در بازار است. این تلفن با لبه‌های خمیده، بدنه ترکیب فلز و شیشه و ابعاد بزرگی که دارد، با وجود ساختارشکن‌بودن در زمینه طراحی، فروش نسبتا خوبی داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.