اپراتورها

تلفن همراه

January 2, 2016
15:56 شنبه، 12ام دیماه 1394
کد خبر: 75318

فرکانس‌های احتمالی ۴G رایتل مشخص شد

مدیر عامل اپراتور سوم موبایل با ابراز تأسف نسبت به اینکه اپراتورها نمی‌توانند خودشان درخواست فرکانس دهند، درباره فرکانس‌های احتمالی نسل چهارم رایتل گفت.
 
نهم شهریور ماه سال جاری طی مراسمی رسمی پروانه شرکت خدمات ارتباطی رایتل به شکل آزمایشی وارد نسل LTE و LTE-Advanced شد.
 
براساس این مجوز اولیه، رایتل برای ارائه خدمات تلفن باند پهن مبتنی بر فناوری نسل چهارم از قبیل LTE و LTE-Advanced می‌توانست یک پروژه آزمایشی برای تست تجهیزات و شبکه بدون بهره‌برداری تجاری و واگذاری خدمات به صورت عمومی به مدت حداکثر 2 ماه از تاریخ این نامه (94/6/9)، در شهرهای تهران، کرج و کیش در نقاط تعیین شده در فهرست پیوست اجرا کند.
 
علی‌رغم اینکه اپراتورهای اول و دوم ارتباطی در زمان دریافت مجوز اولیه، وادار به پرداخت ارزش ریالی پروانه خود شدند اما رایتل با گذشت دو ماه از اجرای آزمایشی، تازه ارزش ارتقا پروانه‌اش احصاء و بر این اساس هفتم آذر ماه گزارشی با عنوان " پروانه 4G رایتل 80 میلیارد تومان شد" در خبـرگـزاری تسـنیم منتشر شد.
 
حال با گذشت حدود چهار ماه از موافقت رسمی با ورود رایتل به نسل چهارم ارتباطی، سید مجید صدری مدیر عامل این اپراتور با بیان اینکه نظرات خود را برگرفته از اجرای آزمایشی LTE در قالب الحاقیه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده‌ایم، گفت: در زمینه فرکانس‌ها و حق لایسنسی که قرار است، بپردازیم الحاقیه را به رگولاتوری دادیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که قرار است چه فرکانس‌هایی برای نسل چهارم به رایتل بدهند؟، گفت: 900، 1800 و 2100 مگاهرتز را داریم و فکر می‌کنم پهنای باند روی 2600 مگاهرتز به ما بدهند.
 
صدری با بیان اینکه متأسفانه فرکانس چیزی نیست که خودمان آن را درخواست کنیم، در پاسخ به این پرسش که برای لانچ LTE نیازمند فیبرنوری هستیم در این خصوص راه‌حلی در نظر گرفته‌اید؟، گفت: در حال بستن قرارداد با مترو هستیم. با مخابرات هم صحبت‌هایی داشته‌ایم و در کل با نهادهایی که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند، مذاکره کرده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.