سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 5, 2016
7:09 سه شنبه، 15ام دیماه 1394
کد خبر: 75377

با CES2016: ایربادهای وایرلس Freedom معرفی شدند؛ امکانات جالب در کنار طراحی نه چندان زیبا

یکی از نگرانی هایی که در مورد ایربادهای کاملاً‌ وایرلس وجود دارد باز می گردد به اینکه هر فردی ممکن است به سادگی آنها را گم کند. معضلی که شرکت «Altec Lansing» تصور می نماید توانسته آن را با طراحی یک جفت ایر باد با نام «Freedom» برطرف نماید. این محصول جدید دارای یک اپ ویژه بوده که ضمن پشتیبانی از بلوتوث می تواند با تکیه بر GPS محل استقرار فیزیکی دیوایس را نیز به ما نشان دهد.
 
 
Freedom شاید به پای نمونه های مشابه دیگری که قادر هستند فعالیت های ورزشی تان را نیز دنبال کرده و داده های آنها را به ثبت برسانند نرسد ولی از برخی مدل ها مانند Earin که تنها چند ماه پیش معرفی شد بسیار بهتر است.
 
علاوه بر قابلیت تعیین مکان فیزیکی ایرباد مورد بحث، این گجت در مقابل آب مقاومت داشته، می تواند ارتباط بلوتوث خود را تا شعاع ۳۰ متر حفظ کرده و در آن میکروفونی مقاوم در برابر باد به کار رفته که موجب می شود کیفیت مکالمه در تماس های صوتی بالاتر رود. ضمناً محصول مورد اشاره از باتری با طول عمر ۶ ساعت بهره می برد و یک قاب برای حمل آن در نظر گرفته شده که می تواند سه ساعت کارایی اضافه به پیل اش ببخشد.
 
ناگفته نماند مزیت های آمده در بالا هزینه هایی هم داشته اند، برای مثال Freedom قدری ضخیم تر و بزرگتر از حدل معمول بوده و طراحی اش نیز چندان به دل نمی نشیند. در CES سال ۲۰۱۵ ایربادهای وایرلس توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کردند ولی شرکت های معرفی کننده ی آنها اکثراً در ارائه ی محصول به بازار با مشکل مواجه شدند و دائماً تاریخ عرضه ی نهایی را عقب انداختند.
 
Altec Lansing یکی از نام های جدیدی به حساب می آید که به این رقابت وارد شده و وعده کرده تا Freedom را در نیمه دوم امسال و با قیمت ۱۴۹ دلار به دست علاقه مندان برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.