دوربین

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2016
20:24 چهارشنبه، 16ام دیماه 1394
کد خبر: 75447

با CES2016: کداک از اکشن کم 4K خود پرده برداشت

ویدئوهای 360 درجه مدتی است که پایشان به فیسبوک و یوتوب باز شده است و انتظار می رود که امسال ابزارهای مذکور با ورود هدست های واقعیت مجازی به سطح تازه ای قدم بگذارند و شاید به همین خاطر است که کداک هم تصمیم گرفته یک اکشن کم 4k را معرفی کند.
 
 
این محصول که در واقع جایگزینی برای مدل SP 360 محسوب می شود در اصل یک دوربین مکعبی شکل است که به حسگری 12.4 مگاپیکسلی مجهز گشته و یک لنز کروی شکل با میدان دید 235 درجه را در خود جای داده است.
 
این محصول برای فیلم سازان واقعیت مجازی طراحی شده است و می تواند در دو مد مختلف فیلم برداری کند: نخست Global یا کروی که تصاویر را به صورت افقی با پوشش 360 و در وضعیت عمودی با پوشش 235 درجه ضبط می کند و دیگری Front یا جلویی که امکان گرفتن تصاویر پانوراما با نسبت تصویر 16 به 9 را به کاربرانش می دهد.
 
نسبت تصاویر در وضعیت Global یک به یک است و حداکثر رزلوشنی برابر با 2880 در 2880 پیکسل با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند.
 
در وضعیت Front اما، می توانید کیفیت تصاویر را به 4K ارتقاء دهید و برای ساخت یک فیلم سازگار با واقعیت مجازی که شکلی کروی هم داشته باشد تنها کافیست که دو عدد از این دوربین را پشت به پشت هم روی سطحی قرار دهید.
 
البته کداک در نظر دارد یک پک دوتایی از این دوربین ها را نیز به زودی عرضه کند که شامل دو پایه و نرم افزار لازم است و امکان سوئیچ کردن بین فیدهای دو دوربین را برای کاربر فراهم خواهد کرد.
 
همانطور که انتظار می رود این محصول از فرمت های ویدئویی با رزلوشن پایین تر و همچنین عکس های ثابت هم پشتیبانی می کند و می توانید آن را به شبکه وای فای وصل کنید و با استفاده از یک دستگاه اندرویدی یا مبتنی بر iOS تحت کنترل درآورید.
 
قیمت هر عدد از این دوربین 499 دلار اعلام شده است در حالی که پک دوتایی آن 899 دلار قیمت خواهد داشت که البته در مقایسه با محصولات گوگل و گو پرو که برچسب قیمت 1500 دلاری دارند می توان گفت که بیشتر از سوی خالقان محتوای واقعیت مجازی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.