تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

January 7, 2016
18:38 پنجشنبه، 17ام دیماه 1394
کد خبر: 75466

با لنز سیصد دلاری زایس و ExoLens بهترین عکس ها را با آیفون بگیرید

طی سال های اخیر، تلفن های هوشمند به خوبی توانسته اند جایگزین دوربین های دیجیتال شوند، اما هنوز هم در ساختارشان محدودیت هایی می بینیم؛ محدودیت هایی مثل نبود زوم اپتیکال و طول ثابت کانون که باعث می شوند نتوانیم برای عکاسی حرفه ای به طور کامل متکی به آنها باشیم.
 
 
با این حال لنزهایی هم هستند که مخصوص اسمارت فون ها طراحی شده اند تا عکاسان با بهره گیری از آنها بتوانند محدوده بیشتری از تصویر را هنگام عکاسی پوشش دهند. یکی از جدیدترین آنها را کارخانه زایس آلمان با همکاری ExoLens طراحی کرده؛ یک لنز سیصد دلاری که می تواند روی دوربین آخرین آیفون های کمپانی اپل متصل شود.
 
اگزولنس و زایس سه نمونه اولیه از این لنز را در نمایشگاه CES به نمایش عموم گذاشته اند: یک لنز عریض، یک لنز ماکرو و یک لنز تله فوتو (برای عکس برداری از سوژه های دور). هر کدام از این سه لنز از طریق یک پایه آلومینیومی می توانند به دوربین آیفون 6، 6S، 6S پلاس و 6 پلاس متصل گردند.
 
البته این پایه آلومینیومی ممکن است برایتان محدودیت ایجاد کند، چرا که برای استفاده از آن حتما باید قاب آیفون را درآورید. با نصب لنز هم ممکن است آیفون شما شبیه موجودات فضایی یک چشم شود، اما عملکرد آن به قدری عالیست که دیگر برایتان اهمیتی ندارد که موبایلتان چه شکل و قیافه ای به خود گرفته. این لنز می تواند برای مواقعی که نمی توانید دوربین های دیجیتال حجیم را با خودتان حمل کنید بسیار کارآمد ظاهر شود.
 
 
اگر دوست دارید موبایلتان را روی سه پایه یا مونوپاد نصب کنید، بر روی پایه لنز مورد بحث یک پیچ مخصوص نیز برای این کار تعبیه شده. بنابر گفته یکی از سران کمپانی اگزولنس، محصول یادشده در سه ماهه دوم سال جاری و در دو پکیج در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت؛ یکی شامل لنزهای ماکرو و واید، پایه و کیف محافظ که با قیمت 299 دلار به فروش خواهد رسید و دیگری پکیجی حاوی لنز تله فوتو که به طور جداگانه 199 دلار قیمت دارد.
 
گفتنی است که قیمت پکیج کامل این لنز از نمونه های مشابهش بسیار کمتر است و به مراتب از خرید یک دوربین DSLR جدید هزینه کمتری برایتان در پی خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.