رسانه‌های اجتماعی

January 8, 2016
13:44 جمعه، 18ام دیماه 1394
کد خبر: 75500

توضیح اینستاگرامی،از پارک اینترنت اشیاء تا تشعشعات موبایلی

وزیر ارتباطات اعلام کرد:در سال جاری موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌ها گزارش نشده است.
محمود واعظی به تازگی بر روی صفحه خود در شبکه‌های اجتماعی مطالبی در خصوص اینترنت اشیاء و تشعشعات موبایلی منتشر کرده و در قالب آن توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده است.
 
بحث تشعشعات موبایلی و تاثیرات آن بر سلامت انسان سالهاست در سطح جهان مطرح بوده و درایران نیز کارگروهی برای ارزیابی این موضوع تشکیل شده و نتیجه گزارشات خود را به ریاست جمهوری ارائه کردند.
 
حال وزیر ارتباطات کشور با اشاره به بررسی های صورت گرفته بر روی این موضوع توضیحاتی ارائه کرده و بر استاندارد بودن حدود تشعشعات تاکید دارد.
 
محمود واعظی در مطلب خود در این زمینه آورده است:« با توجه به نتیجه اندازه گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری،موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن ها گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری ها پائین تر از حد مجاز بوده‌اند.
 
به منظور نظارت در این خصوص،علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامه دار کردن دکل‌ها که تاکنون کاربردی شده اند،طراحی،خرید،نصب و راه‌اندازی کردن شبکه اندازه گیری شدت امواج مغناطیسی در تمام مناطق تهران به عنوان پایلوت منعقد شده‌اند.
 
در این خصوص طراحی شبکه،مکان یابی سایت ها،تحویل و آزمایش بخش اول تجهیزات انجام شده است.»
 
اما واعظی در خصوص اینترنت اشیاء یا IOT نیز مواردی را مطرح کرده و متذکر شده است:«ما به منظور همگامی با توسعه اینترنت و ابزارهای مربوط به آن در ایران،شورای راهبری طرح اینترنت اشیاء را تشکیل دادیم.
 
نخستین نشست این شورای راهبری روز پنجشنبه تشکیل شد.در این نشست بر اهمیت اجرای طرح اینترنت اشیاء برای بالا بردن بهره وری در کشور تاکید شد و مقرر گردید تا در طول پنج سال یک پارک اینترنت اشیاء برای هماهنگی و اثربخشی تمامی فعالیت های مرتبط در کشور ایجاد گردد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.