اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 10, 2016
15:37 یکشنبه، 20ام دیماه 1394
کد خبر: 75527

نتفلیکس فیلتر شد؟

چیزی از اظهارات مسئولان کمپانی آمریکایی نتفلیکس مبنی بر راه‌اندازی سرویس استریمینگ فیلم و ویدئو برای ایرانی‌ها نمی‌گذرد که دسترسی به این سایت در ایران مسدود شد.
 
با اظهارات رسمی مدیر عامل کمپانی آمریکایی ارائه دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش کلیپ‌های صوتی و تصویری و فیلم برای ورود به خانه ایرانی‌ها، سرویس این شبکه از حوالی ظهر مختل شد.
 
اواخر هفته گذشته برخی کاربران ایرانی ایمیلی را از نتفیلکس دریافت کردند که در آن مژده راه‌اندازی زود هنگام در کشورمان داده شده بود و هستینگر مدیر عامل این کمپانی نیز در رویداد CES2016 لاس وگاس اعلام کرد که خدماتش را در 130 کشور دیگر دنیا از جمله ایران گسترش می‌دهد.
 
به این ترتیب ایرانی‌ها نیز می‌توانند با پرداخت بهایی ماهیانه به آرشیو این سرویس دسترسی داشته باشند.
 
شعار نتفلیکس " تماشای فیلم و سریال، هر زمان و هر جا" است.
 
با جدی شدن این موضوع، تسنیم طی گزارشی با عنوان "پرواز نتفلیکس به ایران" به غفلت مسئولان اشاره و همین غفلت را عامل زمین‌گیر شدن پروژه تلویزیون اینترنتی در کشور عنوان کرد.
 
در آن گزارش گفته شد علی‌رغم اینکه نتفلیکس اکنون برای ایرانیان فیلتر نیست اما با توجه به اینکه مدیر عامل این شرکت صراحتا اعلام کرده به ایران هم می‌آید و شاید حتی زبان فارسی برای این سایت ارائه شود، باید منتظر فیلتر شدن این سایت که قطعا محتوای تحت نظارت نهادهای ذی‌ربط ندارد، باشیم.
 
با این حال، این پیش‌بینی زودهنگام به سرانجام رسید و اکنون دسترسی به نتفلیکس از داخل ایران ممکن نیست.
 
با توجه به اینکه هنگام وارد کردن آدرس این سایت به سایت معروف پیوندها ارجاع داده نمی‌شویم پس عنوان فیلتر کردن آن شاید درست نباشد اما با توجه به اینکه دسترسی امکانپذیر نیست یا ترافیک مربوط به آدرس این سایت از داخل کشور کاهش یافته یا مسئولان نتفلیکس IP ایران را از سرویس‌دهی خارج کرده‌اند.
 
این در حالی است که با VPN می‌توان به این سایت دسترسی داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.