اپراتورها

رگولاتوری

January 10, 2016
21:45 یکشنبه، 20ام دیماه 1394
کد خبر: 75532

وزیر ارتباطات فردا برای پاسخ به ۱۳ نماینده در مورد پیامکهای تبلیغاتی به مجلس می‌رود

کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به صورت هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات می‌روند تا به سوالات ۱۳ نماینده پاسخگو باشد.
 
به گزارش تسنیم، کمیسیون‌های صنایع و معادن و فرهنگی مجلس شورای اسلامی فردا به شکلی هم‌زمان به استقبال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌روند.
 
این دو کمیسیون از محمود واعظی برای حضور در جلسه فردای خود دعوت کرده‌اند و قرار است در این جلسات که در یک زمان (ساعت 14) آغاز می‌شود، واعظی پاسخگوی سوالات 13 نماینده مجلس باشد.
 
پیش از این کمیسیون فرهنگی دو بار از محمود واعظی برای پاسخگویی به سوالاتی در ارتباط با پیامک‌های انبوه دعوت کرده بود که وی حاضر به شرکت در آن جلسات نشد و از این حیث گفته می‌شود که این کمیسیون برای بار آخر از وزیر ارتباطات دعوت کرده تا پاسخگوی سوال نمایندگان باشد.
 
به گزارش تسنیم، وزیر ارتباطات در فروردین ماه سال جاری به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت تا درباره دلایل توسعه پهنای باند اینترنت بدون پیوست فرهنگی در شرایطی که هنوز شبکه ملی اطلاعات توسعه نیافته است، پاسخ دهد که نهایتا نمایندگان قانع نشدند و به محمود واعظی کارت زرد دادند.
 
وی بار دیگر در خرداد ماه سال جاری برای پاسخ به سوالی درباره قطع و یکطرفه شدن تلفن‌های همراه اول و عدم تعیین تکلیف وضعیت کارگزاران مخابرات روستایی راهی مجلس شد که نهایتا توانست با پاسخ‌های خود، نمایندگان را قانع کند.
 
طبق روال قانونی، کمیسیون‌های تخصصی حق دارند در ارتباط با عملکرد وزرا و سوالاتی که برای‌شان پیش می‌آید آنان را به کمیسیون دعوت کرده و پاسخ‌هایشان را بشنوند.
 
در صورت قانع شدن اعضای کمیسیون‌های تخصصی، پرونده بسته می‌شود در غیر اینصورت سوال در صحن علنی مجلس مطرح می‌گردد و پاسخ‌های وزرا به رأی گذاشته می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.