سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 11, 2016
18:25 دوشنبه، 21ام دیماه 1394
کد خبر: 75578

بازدید 150 هزار نفر از الکامپ 21/ علت استقبال کم از سالن دولت الکترونیکی

با توجه به بسته شدن تقویم نمایشگاهی زمان برگزاری الکامپ تا 2 سال دیگر تغییر نمی‌کند.
 
ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در کنفرانس مطبوعاتی جمع بندی نمایشگاه الکامپ بیست و یکم، گزارشی از آخرین آمارهای برگزاری این نمایشگاه ارائه کرد.
 
سعادت گفت: باقر بحری سخنگوی کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ و علی ابراهیم زاده مجری برگزاری الکامپ سال جاری بوده‌اند.
 
وی افزود: 450 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی بالغ بر 23 هزار متر حضور داشتند که 1400 متر از این متراژ ارزی بود. همینطور تا پایان روز چهارم بیش از 150 هزار نفر از نمایشگاه الکامپ بازدید کردند.
 
*احتمال انتقال نمایشگاه دایمی به شهر آفتاب
 
سعادت گفت: امیدواریم سال آینده با اضافه شدن سالن های جدید به فضای نمایشگاهی شاهد وسعت گرفتن الکامپ باشیم هرچند این احتمال نیز وجود دارد که محل نمایشگاه دایمی به  شهر آفتاب منتقل شود.
 
وی افزود: دعوت از شرکت‌ها و هیات‌های خارجی و برندهای معتبر از هم اکنون آغاز شده است. هدف این است که در الکامپ بیست و دوم حدود هفت هزار متر مربع به بخش بین الملل اختصاص داده شود.
 
سعادت گفت: در تلاش هستیم این نمایشگاه ظرفیت های بین المللی اش را به نمایش بگذارد تا بتوانیم شرکت های اصلی خارجی را در الکامپ داشته باشیم نه اینکه یک شرکت ایرانی با محصولات خارجی به نمایشگاه بیاید.
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با اشاره به اینکه امسال بازدید کنندگانی از کشورها و شرکت های خارجی داشتیم، گفت: برای مثال یک هیئت از کشور ایرلند از نمایشگاه الکامپ امسال به مدت سه روز بازدید کردند و برای سال آینده نیز درخواست یک جزیره به نام کشور ایرلند را داشتند تا بتوانند از فرصت های الکامپ آینده بهره مند شوند.
 
*زمان برگزاری الکامپ تا 2 سال دیگر تغییر نمی‌کند
 
سعادت در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص احتمال تغییر زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ در سال آینده گفت: تقویم نمایشگاه ها برای دو سال آینده بسته شده است. هرچند علاقه مند هستیم این نمایشگاه در مهر ماه و در شرایط جوی و آب و هوایی بهتری برگزار شود. اما با توجه به اینکه تا دو سال آینده تقویم نمایشگاهی مشخص شده است، می توانیم برای سه سال آینده یعنی الکامپ بیست و چهارم پیش از نهایی شدن تقویم نمایشگاهی برای تغییر زمان برگزاری نمایشگاه مذاکره کنیم.
 
*الکامپ بیست و دوم نیز توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار می‌شود
 
سعادت با اشاره به فرآیند انتخاب مجری نمایشگاه الکامپ بیست و یکم، گفت: طی نامه ای که در ابتدا برای سازمان توسعه تجارت ارسال شد ابتدا صدور مجوز برگزاری نمایشگاه الکامپ برای سه سال به نام سازمان را درخواست کردیم سپس پیرو این نامه شرکت راهکار تجارت مدیریت کوشا را به عنوان مجری به شرکت سهامی نمایشگاه ها معرفی کردیم. اکنون که نزدیک به یک ماه از برگزاری الکامپ بیست و یکم می گذرد عملکرد مجری را می توان رضایت بخش ارزیابی کرد.
 
وی گفت: به گفته مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ها سال آینده نیز سازمان نظام صنفی برگزار کننده الکامپ بیست و دوم خواهد بود.
 
*علت استقبال کم از سالن دولت الکترونیکی
 
سعادت در پاسخ به دیگری درباره استقبال کم بازدیدکنندگان از سالن دولت الکترونیکی، گفت: مخاطب سالن دولت و خدمات دولت الکترونیک متفاوت از شرکت های خصوصی است. نباید انتظار داشته باشیم که مصرف کننده نهایی به این غرفه رفت و آمد داشته باشد. این فضایی برای برگزاری جلسات و شناسایی ظرفیت های طرفین است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.