اپلیکیشن

تلفن همراه

January 16, 2016
8:25 شنبه، 26ام دیماه 1394
کد خبر: 75650

تکذیب دوباره اظهارات واعظی توسط مدیر تلگرام

مقام عالی وزارت ارتباطات بار دیگر اظهاراتی پیرامون تلگرام و نظارت مستقیم بر این شبکه مطرح کرد که باز هم توسط مدیر تلگرام رد شد.
 
محمود واعظی هفته گذشته با اعلام نامه‌نگاری با مسئولان شرکت تلگرام درباره فعالیت برخی کانال‌های تلگرامی مغایر قوانین ایران، اظهار کرد: مسئولان تلگرام اعلام کرده‌اند هر کانالی را که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کنیم.
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه سیاست ما برای تمام فضای مجازی اعم از شبکه‌های تلگرام، واتس‌آپ، اینستاگرام و… یکسان است، گفت: این مورد در زمینه نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها نیز صدق می‌کند.
 
وی افزود: البته در زمینه فعالیت‌‌های انتخاباتی چه در زمان تعیین شده تبلیغات و چه در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی پیش از موعد به تنهایی تصمیم نمی‌گیریم و طبق ابلاغیه وزارت کشور،‌ شورای نگهبان و سایر دستگاه‌های مربوطه عمل می‌‌کنیم. با این تفاسیر وزارت ارتباطات نظارت دقیق خود را بر تمام فعالیت‌های کاندیدهای انتخاباتی دارد.
 
واعظی درباره شیوه نظارت این وزارتخانه بر تبلیغات تجاری و بازرگانی غیرمتعارف و عملکرد خارج از عرف و شرع برخی کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: در این خصوص با مسئولان شرکت تلگرام در روسیه نامه‌نگاری کرده‌ایم و آنها اعلام کرده‌اند هر کانالی که از سوی وزارت ارتباطات ایران اعلام شود، مسدود می‌کنند؛ تاکنون نیز چندین فهرست از کانال‌های نامناسب که فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران داشته و از سوی وزارتخانه به شرکت تلگرام ارسال شده،‌ مسدود شده‌اند.
 
همین اظهارات کافی بود تا دوباره کاربران ایرانی تلگرام، نگرانی خود را در صفحات شخصی مدیر تلگرام مطرح کنند و پاول دروف در پاسخ به ادعاهای مقامات ایرانی گفت: قطعا اینطور نیست که ما هر محتوایی را براساس تقاضا مسدود کنیم.
 
مدیر تلگرام گفته است ما تمامی گزارش‌های مربوط به سوء استفاده‌های احتمالی را بررسی می‌کنیم و اگر گزارش‌های مردمی مربوط به محتوایی غیر از تفکرات داعش و پورن باشد، آنها را نادیده می‌گیریم.
 
وی بار دیگر ادعای مقامات ایرانی را رد کرد و گفت "آنها هم مانند هر کس دیگری می‌توانند گزارش‌های مربوط به محتوای پورن و تفکرات داعشی را به ایمیل abuse@telegram.org مخابره کنند.
 
این اولین بار نیست که مدیر تلگرام اظهارات مسئولان اجرایی و حاکمیتی ایران را رد می‌کند و پیش از این یک بار دیگر نیز اظهارات محمود واعظی و پیش‌تر از ان اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی را رد کرده بود.
 
حال چه اصراری است که مسئولان کشور هر از چندگاهی با علاقه‌ای سرشار درباره تلگرام اظهار نظر کرده و حتی مباحثی را از زبان این شرکت بیان می‌کنند، مشخص نیست.
البته سوالات دیگری نظیر شأنیت یک وزیر در کل‌کل کردن با یک جوان دارنده استارتاپ نیز مطرح است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.