اپراتورها

تلفن همراه

January 16, 2016
8:35 شنبه، 26ام دیماه 1394
کد خبر: 75652

ایران سومین کشور ارزان دنیا در مکالمات موبایلی

بانک جهانی با بررسی هزینه استفاده از تلفن همراه در ۱۶۷ کشور جهان اعلام کرد تعرفه استفاده از تلفن همراه در ایران تنها از دو کشور سریلانکا و بنگلادش بیشتر است.
 
بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود موسوم به گزارش توسعه جهانی به بررسی وضعیت تکنولوژی اطلاعات و رواج استفاده از وسایل ارتباطات از راه دور در جهان پرداخته است.
 
در این گزارش با اشاره به برخورداری بیش از 40 درصد جمعیت جهان از اینترنت آمده است: بشر در میانه بزرگترین انقلاب اطلاعاتی و ارتباطی در تاریخ خود قرار دارد.
 
بر اساس این گزارش حتی فقیرترین افراد در جهان نیز به وسایل ارتباط از راه دور دسترسی دارند به‌طوری که میان 20 درصد فقیرترین جمعیت جهان از هر 10 نفر 7 نفر به موبایل دسترسی دارند. موبایل برای این افراد در دسترس‌تر است تا سرویس‌های بهداشتی و آب سالم.
 
در عین حال بر اساس برآوردهای بانک جهانی هنوز 4 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی ندارند. در کشورهای توسعه یافته نیز از هر 10 نفر 8 نفر موبایل دارند.
 
این گزارش همچنین به مقایسه 167 کشور جهان از نظر هزینه‌های استفاده از موبایل پرداخته و ایران را میان کشورهایی قرار داده است که ارزان‌ترین تعرفه استفاده از تلفن همراه را دارند.
 
بر اساس این گزارش ایران از این نظر در رتبه سوم جهان قرار گرفته است و تنها هزینه استفاده از موبایل در سریلانکا و بنگلادش کمتر از ایران است. در سریلانکا هزینه سبد ماهانه استفاده از موبایل شامل 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک 0.97 دلار است که کمترین رقم در سطح جهان است. این رقم برای بنگلادش 1.42 دلار اعلام شده است.
 
هزینه برقراری 30 تماس تلفنی و ارسال 100 پیامک در ایران 2.01 دلار برآورد شده است و ایران از این نظر در جایگاه سوم جهان قرار گرفته است.
 
پس از ایران پاکستان با 2.12 دلار و نپال با 2.49 دلار به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم از این نظر قرار گرفته‌اند. کشورهای هند، بوتان، مغولستان، اتیوپی و سودان نیز به‌ترتیب رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.
 
بر اساس این گزارش توالو گران‌ترین تعرفه استفاده از موبایل را دارد به‌طوری که هزینه برقراری 30 تماس و ارسال 100 پیامک در این کشور 45.73 دلار است. هلند با هزینه 41.47 دلاری در رتبه دوم و ایرلند با هزینه 40.33 دلاری در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.
 
هزینه برقراری 30 تماس و ارسال 100 پیامک در فرانسه 40.27 دلار و در اسپانیا 37.8 دلار بوده و این دو کشور به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم از  این نظر قرار گرفته‌اند.
 
هزینه استفاده از موبایل (30 تماس و 100 پیامک) در بلژیک 34.14 دلار، سوئیس 36.02 دلار و آمریکا 35.62 دلار برآورد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.