اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 17, 2016
15:36 یکشنبه، 27ام دیماه 1394
کد خبر: 75690

نظرتان درباره ویکی‌پدیا چیست؟

ویکی‌پدیا از مردم خواست تا نظراتشان را درباره این رسانه مطرح کنند و آنها ویکی‌پدیا را به "دوستی چندین ساله"، "پدربزرگی که همه‌ چیز را می‌داند" و روشی برای یک زندگی موفق تشبیه کردند.
 
همان‌طور که همه افرادی که با اینترنت سر و کار دارند می‌دانند، ویکی‌پدیا دایره‌المعارف اینترنتی است که از 15 ژانویه 2001 و تحت حمایت بنیاد ویکی‌مدیا فعالیت خود را آغاز کرد.
 
مصادف با پانزدهمین سالگرد فعالیت، ویکی‌پدیا از مردم خواسته تا نظراتشان را درباره این رسانه مطرح کنند و اینجا برخی از نظراتی است که افراد درباره ویکی‌پدیا نوشته‌اند.
 
علی از آمریکا نوشته است: اگرچه من سال‌های زیادی از عمرم را بدون رفتن به مدرسه گذراندم، اما وقتی سرانجام به مکان امنی رسیدم و به دانشگاه رفتم، ویکی‌پدیا دلیلی برای من شد که قادر هستم نه تنها با همسالانم رقابت کنم، بلکه نسبت به آنها برتری هم داشته باشم.
 
رودی از اندونزی نوشته است: من به نقطه نظرهای بی‌طرف ویکی‌پدیا بسیار اعتماد دارم. من 17 سال دارم و ویکی‌پدیا از 10 سالگی دوست من بوده است.
 
بلال از سوریه نوشته است: ویکی‌پدیا دنیای آگاهی من است، اولین صفحه‌ای است که در مرورگرم آن را باز می‌کنم. ویکی‌پدیا شما را از خواندن به ویرایش کردن و از مصرف اطلاعات به تولید آن می‌برد. بسیار خوشحالم که بخشی از این جامعه بزرگ اطلاعاتی هستم.
 
لیلیت از ارمنستان نوشته است: ویکی‌پدیا به روش زندگی برای ما تبدیل شده است و ایده‌ای دارد که همه ویرایش‌گران سراسر دنیا را با هم متحد می‌کند.
 
جیوتی از هند نوشته است: وقتی که به اطلاعات نیاز دارم، ویکی‌پدیا مهم‌ترین منبع آگاهی است.
 
آیوندا از فیلیپین نوشته است: ویکی‌پدیا همه جا در دسترس است. برای این طبیعت صحیح آگاهی نمی‌توان بهایی تعیین کرد.
 
شارویل از هند نوشته است: ویکی‌پدیا مانند پدربزرگی است که همه چیز را می‌داند.
 
ایرن از سوئد نوشته است: ویکی‌پدیا جزئی ضروری در دنیاست که ما باید برای آینده‌ای موفق و پایدار بسازیم.
 
آیمان از آمریکا نوشته است: ویکی‌پدیا بزرگترین اثبات است برای اینکه نشان دهد انسانها در جوامع اجتماعی مشترکی هستند.
 
جیوانتا از سریلانکا نوشته است: من هر روز حداقل یک مرتبه اولین صفحه ویکی‌پدیا را چک می‌کنم. ویکی‌پدیا حاکی از هرچیزی است که در دنیای آزاد باید باشد.
 
مایکل از زامبیا نوشته است: ویکی‌پدیا مانند پیرمردی است که در گوشه گوشه زمینی پر از خرد و آگاهی بوده است.
 
شرلی از آمریکا نوشته است: ویکی‌پدیا آگاهی یافتن از هر چیزی است که هر کسی خواسته آن را جستجو کند یا درباره‌اش چیزی بداند.
 
ویکی‌پدیا ششمین سایت مورد استفاده در آمریکا و هفتمین سایت در جهان است؛ افرادی که در پشت صحنه پروژه‌های ویکی‌پدیا هستند، از فرهنگ‌های متفاوتی با صدها زبان مختلف می‌آیند که سابقه‌های مختلفی دارند، اما همه یک ماموریت دارند و آن توسعه پروژه‌های این رسانه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.