تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 18, 2016
12:03 دوشنبه، 28ام دیماه 1394
کد خبر: 75707

پیاده‌سازی مقدمات فنی اجرای خدمات دولت الکترونیکی

به گفته معاون وزیر ارتباطات مقدمات فنی اجرای خدمات دولت الکترونیکی در حال پیاده سازی بوده و فرآیند آماده سازی بسترهای سخت افزاری، نرم افزاری و رویه های مورد نیاز در جهت توسعه خدمات الکترونیکی در حال پیگیری است.
 
مطالعات و اقدام‌های اجرایی برای پیاده سازی اهداف استراتژیک تعریف شده برای سازمان فناوری اطلاعات ایران در برنامه ششم انجام می‌شود.
 
بر اساس اظهارات مسوولان در حال حاضر سه معاون فنی توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات و دولت الکترونیکی در سازمان فناوری طلاعات کشور فعال هستند و اهداف موردنظر را پیگیری و اجرایی می کنند اما بر اساس برنامه ششم، چند هدف عمده در سازمان تعریف شده است که پیاده سازی حاکمیت دولت در حوزه خدمات الکترونیکی و توسعه صنعت و خدمات ICT در کل بخش های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور از جمله آنها محسوب می شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه های سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یک سازمان توسعه ای تاکید کرده است که بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تلاشیم تا از هر طریق ممکن خطوط مختلف توسعه فناوری اطلاعات را پیگیری و اجرایی کنیم و مشارکت با بخش غیر دولتی و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور از جمله برنامه های پیش بینی شده است که امیدواریم هر چه زودتر چارچوب، ضوابط و روش کار معین شود.
 
بر این اساس در جهت تحقق اهداف، ماموریت‌ها و چشم انداز پیش بینی شده در برنامه، در صورت نیاز ساختار داخلی سازمان فناوری اطلاعات نیز اصلاح خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.