اپلیکیشن

تلفن همراه

January 21, 2016
11:50 پنجشنبه، 1ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75757

چطور آفلاین از نقشه گوگل استفاده کنید؟

کاربران از طریق بخش ناحیه‌های آفلاین اپلیکیشن گوگل‌پلی، می‌توانند مکان‌های اطراف خود را حتی وقتی که آفلاین هستند جستجو و مسیر خود را پیدا کنند.
 
از دست دادن ارتباط اینترنتی هنگام نقل و انتقال می‌تواند شما را ناامید کند، مخصوصا اگر به تلفن همراه خود برای پیدا کردن آدرس وابسته هستید. این قطع ارتباط اینترنتی می‌تواند وقتی باشد که در ایستگاه مترو و زیر زمین هستید، یا هنگام رانندگی به یک ناحیه روستایی دور سیگنال خود را از دست داده‌اید. همه ما حداقل یک بار در چنین شرایطی بوده‌ایم.
 
ایده‌ی خوبی است که برای چنین شرایطی چاره‌ای اندیشید و راه‌حل مناسب، دانلود کردن نقشه برای استفاده آفلاین در اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Maps) است. وقتی که شما نقشه یک ناحیه را دانلود کنید، حتی بدون اتصال به اینترنت قادر خواهید بود مسیر‌ها و نقاط مورد نظر خود را را دریافت کنید.
 
نکته مهم دیگر این است که به خاطر داشته باشید تاریخ انقضای این نقشه‌های دانلودشده سرانجام به پایان خواهد رسید، زیرا گوگل باید نقشه‌ها را به‌روز و از دقت آنها اطمینان حاصل کند. برای اینکه ببینید چه ناحیه‌هایی را ذخیره کرده‌اید و چه زمانی منقضی می‌شوند، اپلیکیشن نقشه گوگل را باز کنید و از قسمت منو، ناحیه‌های آفلاین (Offline areas) را انتخاب کرده و آنگاه مناطقی را که به شما پیشنهاد شده است،‌ دانلود کنید.
 
چطور می‌توانید نقشه آفلاین را دانلود کنید؟
 
اپلیکیشن نقشه گوگل را بر روی آیفون یا اندروید خود اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که به حساب گوگل خود وارد شده‌اید. سپس شهری که می‌خواهید دانلود کنید را جستجو کنید و روی نواری که در پایین صفحه و با نام مکان مورد نظر شما وجود دارد و آن را جستجو کرده‌اید، ضربه بزنید و آنگاه قسمت دانلود را انتخاب کنید.
 
پس از آن گوگل نقشه ناحیه‌ی مورد نظرتان را به شما نشان خواهد داد و از شما می‌پرسد که می‌خواهید نقشه را دانلود کنید؟ و شما می‌توانید با انتخاب دوباره گزینه دانلود، دانلود را آغاز کنید.
 
باید توجه داشت دانلود ناحیه‌های آفلاین در برخی مناطق امکان‌پذیر نیست که ممکن است به دلایل محدودیت در قراردار، عدم پشتیبانی از یک زبان، قالب آدرس و یا دلایل دیگر باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.