تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2016
17:06 دوشنبه، 5ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75825

Alibaba یک میلیارد دلار روی خدمات ابری سرمایه‌گذاری می‌کند

گروه شرکت‌های alibaba، همکاری‌هایی را با شرکت Nvidia در زمینه فضای پردازش ابری و هوش مصنوعی آغاز کرده است و در نظر دارد ظرف سه سال آینده حدود ۱۰۰۰ متخصص را برای پلتفرم کلان‌ داده‌های خود در اختیار بگیرد.
یکی از زیرمجموعه‌های alibaba به عنوان بزرگترین مرکز خدمات تجارت الکترونیک چین موسوم به AliCloud با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد در نظر دارد سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های تحلیل داده و یادگیری ماشینی را انجام دهد.
 
به دنبال افزایش درخواست مراکز دولتی و سازمان‌ها برای در اختیار گرفتن سیستم‌های ذخیره‌ساز اطلاعات و خدمات وابسته، شرکت AliCloud در نظر دارد طی یک دهه پیش‌رو مبلغ یک میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و از این طریق در حوزه خدمات پردازش ابری با شرکت آمازون وارد رقابت شود.
 
این میزان سرمایه‌گذاری تمایل فراوان شرکت alibaba به فرآیندهای پردازش داده را نشان می‌دهد. به گفته مرکز Bain & Co، این شرکت به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین چین تا سال ۲۰۲۰ درآمدی بالغ بر ۱۰ تریلیون یوآن معادل ۱.۵ میلیارد دلار خواهد داشت.
 
شرکت alibaba قصد دارد بر اساس فضای پردازش ابری، سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خود را مبتنی بر مراکز داده‌ خود که در فضایی به وسعت یک زمین فوتبال راه‌اندازی شده است ارایه دهد. این اتفاق علی‌بابا را مجبور کرد اکتبر گذشته دومین مرکز داده خود را در دره سیلیکون راه‌اندازی کند و خود را برای تاسیس مرکز داده در اروپا آماده سازد.
 
«سیمون هو» یکی از مدیران علی‌بابا طی سخنرانی خود در شهر شانگهای گفت:‌ «رشد شرکت AliCloud بین شرکت‌های مختلف جهان یکی از سریع‌ترین اتفاقات بوده است. این شرکت به جز آنکه رشد قابل ملاحظه‌ای در منطقه آسیا داشته است، در اروپا و خاورمیانه هم گام‌های قابل ملاحظه برداشته است».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.