تلفن همراه

گوشی

January 27, 2016
20:58 چهارشنبه، 7ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75857

موبایل های مایکروسافت تنها در انگلستان مورد استقبال واقع شده اند

شرکت تحقیقاتی-آماری شناخته شده ی «Kantar» به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن به پیشرفت و پسرفت های تلفن های هوشمند تولیدی مایکروسافت در بازارهای مختلف جهان پرداخته است.
 
بر طبق این گزارش انگلستان تنها بازاری محسوب می شود که هنوز هم از اسمارت فون های ساخته و پرداخته شده توسط ابر کمپانی ساکن ردموند استقبال به عمل می آورد و میزان فروش این دیوایس ها در بازار یاد شده شاهد رشد بوده. گفتنی است که در فصل تعطیلات مربوط به سال نوی میلادی لومیاهای مایکروسافت ۱۰ درصد موبایل های به فروش رفته در کشور مورد بحث را تشکیل داده اند در حالیکه این عدد برای فصل مشابه سال گذشته با ۷.۵ درصد برابری می کرده.
 
البته اوضاع برای تلفن های هوشمند تحت ویندوز موبایل در سایر بازارها چندان جالب نیست. این دستگاه ها در فرانسه‌،‌ ایتالیا و سایر نقاط اروپا به ترتیب تنزل فروشی ۲.۹، ۴.۶ و ۱.۸ درصدی را تجربه نموده اند.
 
در همین راستا «بیزنس اینسایدر» از موسسه «Kantar» جویای علت روند رو به رشد موبایل های لومیا در انگلستان شده و در پاسخ به این وب سایت ذکر گشته که ظاهراً دستگاه اقتصادی “لومیا ۵۳۵” مورد استقبال ساکنین انگلیس واقع شده و موجبات رشد فروش در این بازار را فراهم آورده.
 
 
ویندوز فون که حالا شرکت توسعه دهنده اش اصرار دارد آن را «ویندوز ۱۰ موبایل» خطاب نماید به صورت جهانی شاهد تنزل محبوبیتی ۱.۷ درصدی بوده. در این بین «ساتیا نادلا» مدیر عامل کنونی مایکروسافت پیش تر گفته است فروش پائین اسمارت فون هایشان مشکل حائز اهمیتی به حساب نمی آید و آنها برای تکمیل نگه داشتن سبد محصولات خود و ارائه ی پلتفرم نرم افزاری شان بر روی تمامی دیوایس های کاربردی -همچون کامپیوترهای شخصی،‌ کنسول بازی اکس باکس و…- بازهم به تولید تلفن هوشمند ادامه خواهند داد.
 
ضمناً مدتیست که شنیده می شود مایکروسافت مشغول کار روی دستگاه جدیدی با نام «سرفس فون» است که در طراحی اش از المان های مثبت و موفق سایر محصولات خانواده ی سرفس ایده گرفته شده و بعید نیست با ورود این دیوایس به بازار شاهد به پایان رسیدن عمر برند لومیا باشیم که اهالی ردموند آن را از طریق تصاحب نوکیا به دست آورده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.