تلفن همراه

گوشی

January 27, 2016
21:01 چهارشنبه، 7ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75859

پس از کاهش تقاضا از سوی چین، اپل در پی فروش آیفون های بیشتر در هند است

تحلیلگران باور دارند که فروش آیفون در کشور چین با کاهش رو به رو خواهد شد و این بار اپل در گزارش مالی اش صحبت خاصی در مورد پیشرفت هایش در چین نداشت و بر همین اساس به نظر می رسد اپل در پی کشف بازار تاره ای به نام کشور هند بوده و می خواهد کاربران کشور یاد شده را با تلفن هوشمند خود بیشتر آشنا کند.
 
در کمال تعجب مشاهده شد که در دوره مالی گذشته که امروز گزارش آن را برایتان منتشر کردیم، هند یکی از کشورهایی بوده که فروش آیفون در آنجا به شکل مطلوبی پیش رفته. بر اساس گفته های آقای تیم کوک، فروش نمونه های مختلف این تلفن هوشمند در کشور هند، در قیاس با سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.
 
در این میان موسسه تحقیقاتی «Counterpoint» اظهار نموده که اپل توانسته ۸۰۰ هزار آیفون در سه ماهه نهایی ۲۰۱۵ در کشور هند به فروش برساند.
 
اپل در کشور چین که اکنون دومین بازار بزرگ این شرکت به شمار می آید، در حال دیدن کاهش تقاضاست و همین موضوع می تواند تاثیرات منفی بر درآمدهای اپل بگذارد.
 
نکته اینجاست که کار اپل در کشور هند به هیچ عنوان ساده نخواهد بود؛ ۷۰ درصد موبایل هایی که در این کشور به فروش می روند قیمتی کمتر از ۱۵۰ دلار دارند و این در حالیست که ساده ترین نمونه از آیفون ۶ اس اکنون با قیمت ۷۰۰ دلار در هند به فروش می رسد، مبلغی که معادل نیمی از درآمد سالانه یک فرد عادی هندی است.
 
با این حال Tarun Pathak، مدیر موسسه تحقیقاتی «Counterpoint» می گوید که در چند سال آینده، هند استعداد آن را دارد تا جای چین را برای اپل بگیرد و شرکت مورد بحث در آن مقطع زمانی می تواند تجربه مطلوبی از فروش موبایل هایش در این کشور به دست آورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.