بازار سرمایه

رگولاتوری

January 28, 2016
10:45 پنجشنبه، 8ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75862

اورنج به مخابرات ایران ابراز علاقه کرد

 
با گذشت بالغ بر پنج ماه از سفر هیات تجاری فرانسوی به ایران، این بار در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور، اپراتور فرانسوی اورنج به مجموعه مخابراتی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.
 
 
رییس جمهور ایران در جریان سفر خود به اروپا روز گذشته با رؤسای شرکت‌های مهم فرانسوی دیدار و صراحتا اعلام کرد که هیچ مانعی برای همکاری شرکت‌های فرانسوی و ایرانی وجود ندارد و تهران از ورود سرمایه، تکنولوژی و ایجاد بازارهای مشترک در منطقه و جهان استقبال می‌کند.
 
حسن روحانی با اشاره به علاقه‌مندی بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور برای توسعه همکاری‌های مشترک گفت: امروز با شرایط جدیدی که به دنبال توافق هسته‌ای حاصل شده، می‌توانیم حتی سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بیش از گذشته ارتقاء دهیم.
 
وی با برشمردن توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و فرانسه برای همکاری‌های مشترک، گفت: بخش‌های انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، فناوری‌های نوین، صنعت خودرو، معدن، مخابرات و نوسازی ناوگان هوایی و ریلی، فرصت‌های مناسبی برای همکاری‌های مشترک است.
 
در این دیدار همچنین لوران فابیوس -وزیر امور خارجه فرانسه- با اظهار خرسندی از سفر روحانی به پاریس، اظهار داشت: دو کشور همکاری‌های تاریخی با یکدیگر داشتند و امروز باید مجدداً فصل جدیدی را در همکاری‌های خود آغاز کنیم و در تمامی سطوح روابط خود را گسترش دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: ایران کشوری بزرگ با دورنمایی روشن است و امروز شرکت‌های بزرگ فرانسوی برای آغاز همکاری گسترده با ایران اراده جدی دارند.
 
در این نشست که به گفته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رؤسای شرکت‌های توتال، ایرباس، اورنج، سانوفی، پژو سیتروئن و تالس نیز حضور داشتند، رییس شرکت ارتباطی اورنج در ارائه‌ای تجربه فعالیت‌های مخابراتی شرکت خود با ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرکت ما همیشه خواهان توسعه همکاری‌ها با ایران بوده و هیچ محدودیتی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی و انتقال تکنولوژی و فناوری به ایران نداریم.
 
به گزارش تسـنیم، حدود پنج ماه گذشته با سفر هیأت فرانسوی به ایران، احتمال فروش سهام یکی از اپراتورهای موبایل کشور به اورنج فرانسوی پیش کشیده شد و اکنون این ابراز تمایل صراحتا از سوی اپراتور خارجی مطرح شده است.
 
محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- دو سه روزی زودتر از رئیس جمهور به این کشور سفر کرد تا مقدمات رایزنی‌های رسمی را فراهم آورد.
 
اورنج شرکت مخابراتی فرانسوی و چندملیتی است که معروف‌ترین نام تجاری شرکت "فرانس تلکوم" به‌ حساب می‌آید. این شرکت در سطح بین‌المللی، خدمات تلفن همراه، خطوط تلفن ثابت، اینترنت، اینترنت تلفن همراه و همچنین خدمات تلویزیون اینترنتی را ارائه می‌کند و دارای بیش از 226 میلیون مشترک در سراسر جهان است.
 
اورنج در سال 2000 میلادی توسط شرکت فرانس تلکوم خریداری شد و در حال حاضر همچنان به عنوان یک شرکت تابعه آن اما با مدیریتی مستقل فعالیت می‌کند.
 
"فرانس تلکوم" هم بزرگترین شرکت مخابراتی فرانسه و هفتاد و یکمین شرکت بزرگ دنیاست؛ حدود 221 میلیون مشترک در جهان دارد و دفتر مرکزی آن در پاریس مستقر است.
 
بیشترین توجهات و احتمالات پیرامون این همکاری‌ مشترک با شرکت ارتباطی فرانسوی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه ارتباطات سیار ایران با برند تجاری "همراه اول" است اما هنوز جزییاتی در ارتباط با نحوه مشارکت و سرمایه‌گذاری‌های احتمالی مطرح نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.