اپراتورها

تلفن همراه

January 28, 2016
15:04 پنجشنبه، 8ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75871

ماجرای پیامک‌های تبلیغاتی که مسدود شد

چندی پیش و براساس دستورالعمل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به پیشنهاد بانک مرکزی قرار شد تا پیامک‌های تبلیغاتی موسسات مالی غیرمجاز مسدود شود.
 
طی دو سال اخیر بارها اعلام شده که آمار موسسات مالی فعال به حدود 7000 مورد می رسد، اما مجموع موسساتی که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کنند چندان تعداد بالایی را در بر نمی گیرد.
 
اما چندی پیش در خبرها اعلام شد که براساس یک دستورالعمل، موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که مورد تایید بانک مرکزی نیستند، اجازه ارسال پیامک‌های تبلیغاتی را نخواهند داشت.
 
به گفته مسوولان این دستورالعمل تنها مختص به شرکت مخابرات ایران نیست؛ در زمینه‌ی مسدود کردن راه‌های تبلیغاتی موسسات غیرمجاز، علاوه بر مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه، از سوی بانک مرکزی با سازمان صداو‌سیما نیز مذاکراتی صورت گرفته است.
 
بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، فهرست موسسات مالی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند از سوی این بانک اعلام شد؛ این موسسات با ارسال پیامک‌های اغواکننده سعی در جذب مشتری می‌کردند که برای مقابله با این تبلیغات و ساماندهی این موسسات در کشور، به پیشنهاد بانک مرکزی و ابلاغیه رگولاتوری، راه‌های ارسال پیامک به مشترکان از طریق شبکه مخابرات کشور مسدود شده است.
 
در همین راستا، رگولاتوری از مخابرات خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم نسبت به حذف تبلیغات موسسات و یا سایر نهادهایی که مورد تایید بانک مرکزی نیستند و نام آنها در www.cbi.ir به ثبت نرسیده است اقدامات لازم صورت گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.