تلفن همراه

گوشی

January 29, 2016
16:12 جمعه، 9ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75909

ترافیک داده‌های تلفن همراه تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰۰ درصد رشد می‌کند

امروزه بیشترین تبادل ترافیک داده‌های تلفن همراه در داخل ساختمان است و درحال حاضر وای‌فای به عنوان یک فناوری قدرتمند برای ترافیک آزاد داده‌های تلفن همراه، در دسترس عموم قرار دارد.
 
در سال ۲۰۱۵ ترافیک تلفن همراه ادامه یافت تا فناوری ۴G برای تلفن همراه ارائه شد و تا سال ۲۰۱۸ ترافیک وای‌فای فراتر از فناوری‌های ۲G، ۳G و ۴G برای تلفن‌های همراه خواهد شد.
یک پژوهش جدید توسط موسسه ABI روی بازار انجام گرفته که پیش‌بینی می‌کند ۴G به سرعت رشد کرده و تا سال ۲۰۱۰ ترافیک وای‌فای به حجم ۵۳ اگزابایت در هر ماه خواهد رسید.
 
نیک مارشال، مدیر تحقیقات موسسه ABI گفته است: اپراتورهای شبکه تلفن همراه، ارایه‌دهندگان هاست، ساختمان‌ها، شرکت‌ها و محل‌های خصوصی می‌توانند باعث رشد ترافیک ۴G و وای‌فای شوند.
وی افزود: حجم ترافیک ویدیویی بیشتر از انواع دیگر ترافیک بوده و بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تا ۱۰ برابر رشد خواهد کرد. استفاده از ترافیک داده تلفن همراه در شرکت‌ها، نهادهای تجاری، سالن‌های ورزشی، باربری‌ها و درمانگاه‌ها ادامه یافته و مراکز خرید و مهمان‌پذیرها نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد.
 
نرخ استفاده از ترافیک داده‌های بی‌سیم دو رقمی خواهد شد و تا سال ۲۰۲۰ در سراسر جهان به اندازه ۵۳ اگزابایت در هر ماه رشد خواهد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که در منطقه آسیا و اقیانوسیه این روند ادامه خواهد داشت تا تقریبا نیمی از سراسر جهان از ساختار ترافیک بی‌سیم استفاده کنند. به این خاطر به منطقه آسیا و اقیانوسیه توجه شده که بزرگترین جمعیت و استقرار وای‌فای ۴G در این منطقه است.
 
مارشال نتایج تحقیقات را به این صورت ارایه داده است: بیش از ۸۰ درصد از تمام ترافیک در داخل ساختمان‌ها است. درحال حاضر سیستم‌های آنتن، ترافیک تلفن همراه و Wi-Fi را توزیع می‌کنند. به این ترتیب، DAS و فروشندگان تجهیزات تلفن همراه خود را برای کسب درآمد از این انفجار ترافیک آماده می‌کنند.
 
همچنان شمال آمریکا بیشترین مصرف‌کننده DAS بوده و پس از آن منطقه آسیا و-اقیانوسیه و اروپا قرار دارند. شرکت‌های پیشرو در بازار DAS شامل آلکاتل لوسنت، کوبهام، سیسکو، کام اسکوپ، کورنینگ، دیلی بی‌سیم، اریکسون، JMA بی‌سیم، شبکه‌های نوکیا، گروه مخابراتی بی‌سیم و زین ویو است. این شرکت‌ها و دیگران با افزایش مصرف DAS، به عنوان اپراتورهای پهن‌باند شبکه متراکم تلفن همراه، در کنار پاسخ‌گویی به این افزایش ترافیک تلفن همراه، کسب درآمد خواهند کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.