اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 30, 2016
17:49 شنبه، 10ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75923

ایتالیا در ایران مرکز حضور اینترنت راه‌اندازی می‌کند

کمپانی مخابراتی ایتالیا در توافق با شرکت ارتباطات زیرساخت، قرار است مرکز حضور اینترنت (IP POP ) را در جهت توسعه ظرفیتهای پروتکل اینترنت در ایران راه‌اندازی کند.
 
شرکت ارتباطات زیرساخت از توافق با شرکت اسپارکل کمپانی مخابراتی ایتالیا خبر داد که در خلال سفر ریاست جمهوری به کشور ایتالیا رخ داد و براساس این توافق قرار است ظرفیت IP جهانی افزایش یابد. با امضای این تفاهم نامه همکاری، قرار است این کمپانی مخابراتی، در تهران به تاسیس یک مرکز IP POP (نقطه حضور اینترنت Internet Point of Presence ) اقدام کند.
 
با امضای این تفاهم نامه شرکت ارتباطات زیرساخت قادر خواهد بود ترافیک بیشتری را از بسترهای IP داخلی به کشورهای همسایه و پس از آن به شبکه جهانی مخابرات هدایت کند. با اجرای این طرح، دسترسی شرکت ارتباطات زیرساخت به لینکهای جهانی تحت مدیریت شرکت اسپارکل و از آن جمله Tier-۱ فراهم شده و کیفیت پهنای باند دریافتی این شرکت، ارتقا خواهد یافت.
 
الساندرا تالوتا مدیرعامل شرکت اسپارکل در این باره گفت: این تفاهم نامه، دسترسی ایران به خدمات جهانی اینترنت را فراهم کرده و ایران را به یکی از تامین کنندگان پهنای باند با کیفیت منطقه ای، تبدیل می کند.
 
آذری جهرمی عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در خصوص این تفاهم نامه گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در راستای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات اینترنتی در درگاههای بین المللی و نقاط مرزی با کشورهای همسایه، به دنبال آن است تا با افزایش ظرفیت IP داخلی، اقدام به توسعه ظرفیت شبکه بین الملل خود نیز کند.
 
شرکت اسپارکل ایتالیا از جمله سرویس دهندگان برتر مخابراتی اروپا است و از یکسو مدیریت لینکهای بین المللی در اتصال مخابراتی جنوب اروپا به شمال آفریقا و از جنوب آسیا به شرق آسیا را از سوی دیگر عهده دار است. تعامل و همکاری دوجانبه شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان نهاد حاکمیتی مخابرات و ارتباطات ایران با این شرکت برجسته بین المللی، منجر به تقویت توان مخابراتی ایران در سطح منطقه و سپس در بعد بین الملل خواهد شد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.