تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 30, 2016
20:08 شنبه، 10ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75935

رشد ۷۱ درصدی درآمد خدمات ابری آمازون در سال ۲۰۱۵

شرکت آمازون با انتشار گزارش مالی خود مربوط به فصل چهارم سال ۲۰۱۵ میلادی با دلایل بیشتر نشان داد که در تعریف دوباره عصر دیجیتال برای کاربران جهانی گام‌های بلند برداشته است.
 
این شرکت برای ارایه سرویس‌های مختلف به کاربران سرمایه‌گذاری‌های فراوان کرده و البته در این دوره زمانی اندکی از پیش‌بینی‌های قبلی کارشناسان اقتصادی وال استریت کمتر درآمد به دست آورده است. البته واحد ارایه خدمات پردازش ابری آمازون موسوم به AWS در این دوره زمانی سه ماهه بسیار موفق عمل کرده است.
 
مجموع درآمدهای آمازون برای سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۰۷ میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم نسبت به درآمد ۸۹ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ رشد ۲۰ درصدی را نشان داد. در فصل چهارم سال گذشته درآمدهای شرکت آمازون به ۳۵.۷۵ میلیارد دلار رسید که این رقم هم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۲۲ درصدی را ثابت کرد. این شرکت همچنین اعلام کرد که بدون در نظر گرفتن نوسانات نامطلوب نرخ ارز خارجی مجموع درآمدهای سالانه این شرکت رشد ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.
 
سود خالص آمازون در سال ۲۰۱۵ میلادی ۵۹۶ میلیون دلار محاسبه شد که با این روند می‌توان گفت شرکت مذکور به‌ازای هر سهام خود ۱.۲۵ دلار سود کرد. در سال ۲۰۱۴ میلادی آمازون ضرر خالص ۲۴۱ دلاری معادل ۵۲ سنت به‌ازای هر سهام را تجربه کرد.
 
واحد توسعه خدمات پردازش ابری آمازون (AWS) نقطه قوت این شرکت در سه ماهه پایانی ۲۰۱۵ بود. این واحد همچنان به فعالیت‌های رقابتی خود با موفقیت ادامه داد. مجموع درآمدهای این بخش از شرکت آمازون در فصل چهارم سال قبل ۲.۴ میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم رشد ۶۹ درصدی نسبت به سه ماهه پایانی ۲۰۱۴ را نشان داد. مرکز AWS طی سال ۲۰۱۵ میلادی در مجموع درآمدی بالغ بر ۷.۹ میلیارد دلار به دست آورد که این رقم رشد ۷۱.۷ درصدی نسبت به درآمد ۴.۶ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۴ را نشان داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.