سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 31, 2016
10:38 یکشنبه، 11ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75937

کیت رم ۱۲۸ گیگابایتی G.SKILL هزار دلار است

اصولا با هزار دلار می‌توانید یک کامپیوتر بازی خوب سر هم کنید؛ می‌توانید یک پردازنده و کارت گرافیک خوب بخرید و در نهایت حتی برای یک مانیتور مخصوص بازی هم پول اضافه بیاورید. با این حال، شرکت G.SKILL برای حافظه‌ی جدیدی که ساخته است، هزار دلار از شما طلب می‌کند.
 
کیت رم G.SKILL از هشت حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز تشکیل شده است.
اگر سر و کارتان به کامپیوترهای بازی یا اوورکلاک کردن افتاده باشد، مطمئنا اسم شرکت G.SKILL را شنیده‌اید. حافظه‌های RAM این شرکت تایوانی بسیار معروف هستند. این شرکت به تازگی از کیت RAM جدیدی رونمایی کرده است که ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 در اختیارتان قرار می‌دهد. این کیت از ۸ جفت RAM با حافظه‌ی ۱۶ گیگابایت تشکیل شده است. ۱۲۸ گیگابایت حافظه، حداکثر مقداری است که چیپ‌ست X99 اینتل از آن پشتیبانی می‌کند.
 
فرکانس این RAM جدید شرکت G.SKILL برابر با ۳۲۰۰ مگاهرتز است. با این حال، بهترین مشخصه‌ی این حافظه، تاخیر بسیار پایین آن در انتقال داده است. تایمینگ این رم جدید برابر با CL14-14-14-34 است، یعنی تاخیر دسترسی به داده‌های روی حافظه، از RAMهای DDR3 استاندارد که تایمینگ‌شان برابر با CL15-15-15-35 است، پایین‌تر است.
 
تصویر زیر را شرکت G.SKILL منتشر کرده است. می‌توانید ببینید که حتی پس از ۴۲ ساعت آزمایش، سرعت RAM جدید G.SKILL هیچ تغییری نکرده است.
 
 
قبل از اینکه بخواهید ۱۰۷۰ دلار برای خرید حافظه‌ی G.SKILL RipJaws V هزینه کنید، مطمئن شوید که مادربردتان از چیپ‌ست X99 اینتل بهره می‌برد و هشت اسلات برای قراردادن حافظه‌ها دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.