اپلیکیشن

تلفن همراه

January 31, 2016
13:22 یکشنبه، 11ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75940

سرویس پیام رسان Tencent به پشتیبانی از ویندوز 10 موبایل خاتمه داد

این نام مطرح در کشور چین امروز بیانیه ای را در بلاگ رسمی خود منتشر کرد و طی آن اعلام نمود که از این پس ویندوز 10 موبایل را از لیست پلتفرم های تحت پشتیبانی نرم افزار اختصاصی خود خارج کرده است.
 
در بیانیه فوق آمده که مایکروسافت هیچ تلاشی برای حفظ کاربران ویندوز موبایل به خرج نمی دهد و به همین دلیل بسیاری از آنها به پلتفرم های رقیب کوچ کرده اند.
 
«کاربران ویندوز موبایل به طور مستمر در حال روی آوری به سمت اندورید و iOS هستند، اما از طرف مایکروسافت تلاشی برای حفظ آنها مشاهده نمی شود.»
 
بعد از انتشار این مطلب، سیل کامنت های اعتراض کاربران به بلاگ Tencent روانه شد، چرا که پیام رسان محبوب QQ این شرکت در سرتاسر چین و سایر کشورهای آسیایی بیش از 850 میلیون کاربر دارد. به عنوان مقایسه، حدود ۹۹۰ میلیون نفر از نرم افزار واتس اپ که به فیس بوک تعلق دارد استفاده می کنند. البته باید گفت که بیشتر این اعتراض ها متوجه کوتاهی های مایکروسافت بود تا تصمیم کمپانی چینی.
 
Tencent نرم افزار خود را برای پلتفرم های دسکتاپ (ویندوز و مک)، اندروید و iOS عرضه کرده، اما تصمیم گرفته که ویندوز 10 موبایل را از این قاعده مستثنا سازد.
 
مایکروسافت در آخرین گزارش مالی خود، فروش لومیاهایش را حدود 4.5 میلیون واحد اعلام کرده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی بیش از 50 درصد را نشان می دهد. بر اساس بررسی های موسسه Kantar، ویندوز موبایل تنها در کشور انگلستان فروش مناسبی را تجربه کرده و سهم آن از بازار بزرگی چون کشور چین چیزی حدود 1.2 درصد است.
 
حال باید دید که ردموندی ها بالاخره تصمیم به واکنش موثر خواهند گرفت، یا این که اجازه می دهند روز به روز همین سهم کوچک از بازار نیز از دست برود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.