تحلیل بازار

تلفن همراه

February 1, 2016
19:03 دوشنبه، 12ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75969

هند در حال حاضر یکصد میلیون تلفن هوشمند در سال تولید می کند

هند از جمله کشورهایی است که در حوزه اینترنت و تولید اسمارت فون دستی بر آتش دارد و از جمله دلایل رشد چند سال اخیر آن در این زمینه ها را نیز می توان کمتر بودن هزینه های تولید تلفن هوشمند نسبت به لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی اعلام نمود.
 
 
هند را به این دلیل می توان یکی از مناسب ترین مکان ها برای تولید اسمارت فون به شمار آورد که تقریبا در تمامی کشور شبکه های 2G GPRS و EDGE تحت پوشش هستند و اپراتورهای آن شبکه های نسل سوم و چهارم را نیز به کاربران ارائه می دهند. 
 
دولت این کشور نیز به منظور جذب سرمایه های خارجی و افزایش میزان تولید در کشور، طرح ثبت عبارت “Make In India” را پیشنهاد کرد که به موجب آن، هر کمپانی خارجی که محصول خود را در هند تولید و این عبارت را روی محصولات خود درج نماید، تسهیلات و امتیازهای ارزشمندی همانند کاهش میزان مالیات دریافت خواهد نمود. همین طرح موجب گشت تا شرکت های غیر بومی بسیاری به سوی هند روانه شده و کارخانه های خود را در این کشور بنا نمایند.
 
در حال حاضر بنا بر گفته های وزیر ارتباطات این کشور، «راوی شانکار»، سیاستی که آنها در پیش گرفته بودند بسیار کارساز و موثر واقع گشته و توانسته اند به هدفی که به دنبالش بودند دست یابند.
 
 
او در سخنرانی خود اظهار داشته آنها میلیون ها دلار در بخش تولید لوازم الکترونیک سرمایه گذاری نموده اند و در حال حاضر 15 کارخانه موبایل سازی جدید در این کشور راه اندازی گشته و در نتیجه این سرمایه گذاری، تولید اسمارت فون ها از 68 میلیون دستگاه در سال 2014 به 100 میلیون در سال 2015 میلادی افزایش یافته است.
 
در همین راستا باید اشاره کنیم با اینکه این رقم از نظر عددی نیر قابل توجه است اما به لحاظ افزایش نرخ تولید بسیار چشمگیرتر ظاهر شده به طوری که در بازه زمانی یکساله، نرخ تولید موبایل در این کشور  95 درصد رشد داشته.
 
«راوی» همچنین در صحبت های خود به شرکت های خارجی همانند پاناسونیک، سامسونگ، بوش، میتسوبیشی و … نیز که در حال حاضر کارخانه هایشان در هند مستقر است اشاره نمود و اضافه کرد، سرمایه گذاری در این حوزه موجب ایجاد 30 هزار فرصت شغلی جدید و افزایش کاربران اینترنت شده است. او همچنین از اجازه دادن به شرکت های خارجی برای تست تکنولوژی های جدید خود در خاک این کشور سخن گفت که از جمله می توان به طرح Project Loon گوگل یا طرح مایکروسافت برای استفاده از طیف امواج سفید اشاره کرد (بر اساس این طرح، مایکروسافت بنا دارد از طیف امواج قدیمی مرتبط به سیگنال های تلویزیونی که دیگر استفاده ای ندارند برای ارائه اینترنت به اهالی روستا نشین هند استفاده نماید.)
 
همچنین باید بگوئیم طرح “Make In India” نیز موفق بوده زیرا بسیاری از کارخانه های جدید به جای تولید قطعات در هند به مونتاژ آنها در این کشور می پردازند و این مسئله نه تنها باعث می شود تا محصولات سریع تر در دسترس مشتری های هندی قرار داشته باشند، بلکه شاید بتوانند به تولید کننده های داخلی این شهامت را بدهد تا خودشان به تولید قطعات پرداخته و موجب حفظ سرمایه در کشورشان شوند.
 
در آخر هم بد نیست اشاره کنیم، با این روند رشدی که هند در پیش گرفته، ممکن است در سال جاری شاهد حضور سیستم-روی-چیپ هایی باشیم که در این کشور و توسط شرکت های داخلی تولید شده است و این دقیقا چشم اندازی است که دولت برای تحقق آن تلاش می نماید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.