سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

February 2, 2016
10:12 سه شنبه، 13ام بهمنماه 1394
کد خبر: 75985

لینوکس وارد خدمات ابری چندگانه مایکروسافت شد

مایکروسافت از مدت‌ها قبل سیستم‌عامل لینوکس را روی فضای ابری Azure خود مورد پشتیبانی قرار داد. سیستم‌های Debian، Red Hat Enterprise Linux  و Ubuntu همگی روی فضای ابری Azure پشتیبانی می‌شوند.
 
مایکروسافت هم‌اکنون گام بعدی را در این زمینه برداشته است. این شرکت سیستم عامل Ubuntu را به نخستین پیش‌نمایش فنی عمومی از Azure Stack اضافه کرد. سیستم Azure Stack خدمات پردازش ابری اختصاصی و چندگانه مایکروسافت را یکی می‌کند.
 
سیستم Azure Stack یک فناوری ویژه محسوب می‌شود که کاربران می‌توانند آن را روی مراکز داده خود مستقر کنند. این فناوری برای کسب‌وکارهایی که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند خدمات پردازش ابری عمومی را در اختیار بگیرند بسیار مناسب است تا بدون درگیر شدن با مشکلات فنی بتوانند مزایای سیستم‌های پردازش ابری را در اختیار بگیرند و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
 
«رایان اوهارا» مدیر مرکز برنامه‌های شرکای مایکروسافت در این خصوص گفت: «سیستم Azure Stack یک توسعه برای خدمات پردازش ابری Azure محسوب می‌شود. تجربه در این سیستم همان است که در Azure صورت می‌گیرد، رابط کاربری برنامه‌ها به صورت مشابه تعریف شده است، بنابراین قابلیت های مختلف از جمله Azure Resource Manager در هر دو سیستم ارایه می‌شوند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که شما می‌توانید از Azure Stack به عنوان یک فضای ابری چندگانه در خدمات پردازش ابری عمومی Azure استفاده کنید».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.